Windows 98 naar me verinieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biggetjuh

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
76
Ik probeer windows 98 naar windows me te vernieuwen maar hij zegt dat er een besturings systeem op zit dat niet kan gewijzigt worden kan iemand mijn aub helpen ?
 
Waarom naar windowsme doe dan win98se of winxp, winme is zo onstabiel dat is de miskleun van microsoft.
 
Hoi ,

Je kan beter eerst je harde schijf formateren en dan win-me installeren.Denk aan je bestanden die je wil bewaren maak daar een back-up van.
 
Luister naar een oude rat in het vak, installeer geen winme draaid zeer onstabiel neem windows98SE of windowsxp.
Krijg je geen spijt van.
 
Geplaatst door SJJ
Luister naar een oude rat in het vak, installeer geen winme draaid zeer onstabiel neem windows98SE of windowsxp.
Krijg je geen spijt van.

Ben dan nog zo'n oude rat in het vak maar om zomaar te zeggen dat ME onstabiel draait is niet geheel waar. Als je zorgt voor goede hardware en goede software en drivers kan ME zeer stabiel draaien. Heb het toch 1.5 jaar draaiende gehad zonder maar 1 blauw scherm
 
ja maaar ik heb windows 98 se al en julie geven alleen meningen , ik heb maar een pentium2 350 mhz
 
Volgens mij kan je dus eerst beter formateren en dan pas ME installeren om met schone lei te beginnen

gr, modag
 
dat heb ik ook geprobeert maar dan zegt i iets met ongeeldige systeem diskette als ik de cd van win 98 se erin doe dan instalt i auto maar met deze niet
 
Heb je wel de goede opstartdiskette en staat de floppy drive wel als first boot ingesteld in je bios?
 
neej ik heb geen opstart diskette van windows ME weet je btw waar een goede te downloaden is ?
 
Hoezo opstartsikette Me ,win98 staat er toch nog op dus kan je onder win 98 een opsartdiskette maken.
Hiermee kan je de schijf dan formateren.
Anders kan je op de volgende site een opstartdiskette downloaden : WWW.bootdisk.com

gr modag
 
Volgens mij werkt dat mits dat je bestandsysteem van je schijf fat 32 is .
 
ja ik deed een floppy die ik had gemaakt erin maar hij ging gewoon verder met opstarten en als ik de cd er in doe vraagt dit is een nieuwere versie van windows wilt u deze verineuwen ofzo en dan klik ik ja maar dan zegt i dat hij geen besturings systeem kan installeren omdat die beveiligd is ofzo kan dit aan mijn firewall liggen of virus scanner ?
 
Biggetjuh,

Gewoon opstarten met de opstartdiskette van win 98, en de Millenium cd in de cd speler. als de diskette klaar is met zijn mscdex drivers etc. dan de prompt kiezen voor je cd rom speler en daar intypen setup

Als het goed is zal ie dan vanaf de cdrom Windows Millenium gaan installeren :thumb:


Groeten,


Remy


Ps. wel eerst de zaak goed formatteren met de win 98 diskette, of anders een fdisk uitvoeren, weet je zeker dat alles goed schoon is !!
 
Dus ik moet een goede opstartdiskette maken en dan alle fouten eruit halen met scan disk enz en dan de in DOS opstarten en formateren dan de diskette erin doen en de Win ME cd erin doen ?
 
Als je een goede bootdisk hebt gedownload staat Fdisk er ook op !

Type bij de prompt fdisk en het programma start zich.
Je kunt op een gegeven moment kiezen om de primaire dospartitie te verwijderen. Als je dit hebt gedaan, moet je daarna eerst weer terug naar het hoofdmenu en een nieuwe dos partitie aanmaken. Als je dit hebt voltooid even rebooten met de opstart diskette en dan moet je de c: schijf eerst formatteren door het commando format c: in te geven, als je dit alles hebt gedaan kun je met de bootdiskette in drive a en de millenium cd in de cd-rom speler je pc weer opstarten.

Althans dit zou zo zonder problemen moeten kunnen
 
Als je met fdisk aan de gang gaat dan moet je daarna altijd je schijf formatteren anders herkent windows inderdaad geen geldige schijfindeling en kan hij geen windows daarop installeren.

Dus na een fdisk altijd even je schijf windows compatible
maken door hem te formateren.....:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan