windows 98 of windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

PVsharing

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
68
hallo allemaal,

Ik heb nu windows 98 op mijn computer staan. Binnenkort ben ik van plan om mijn computer te formateren en dus opnieuw te beginnen. Ik vroeg mij af of ik nu beter windows xp kan installeren ipv. windows 98 of dat ik beter windows 98 kan handhaven.

Ik heb een pentium 2 celeron 333mhz met een intern geheugen van 128 mb.

Wat zijn de voordelen van windows xp tov windows 98 en wat raden jullie me aan... w98 of w.xp.

bvd peter
 
Voor jou processor zou ik geen Windows xp nemen.
Ik zou op 98 blijven.
 
XP is veel stabieler, toch zou ik met jou computer daar niet aan beginnen. Voor XP is deze helaas niet snel genoeg.

Op mijn test-pc, een PII/400 met 256 MB wil het al niet vlot gaan.
 
kijkend naar je systeem zou ik inderdaad lekker op 98 blijven.
 
Windows XP is stabieler, zeker in NTFS.
Gezien echter je systeem kan ik alleen maar het advies van Arjan99 beamen.
 
Als je wel op een nieuwere versie wilt overgaan zou ik Windows 2000 nemen. Dat werkt volgens mij wel (hoop ik)
 
Me is echt bagger, Windows 98 is veel stabieler..
 
IK zou voor xp gaan maar jammer genoeg kan je pc dat amper aan duzz zou ik win2000 nemen op dat pc van je:D
 
hallo,


bedankt allemaal voor jullie mening. Ik denk dat ik windows 98 maar handhaaf. Daarvan weet ik tenminste zeker dat ie het redelijk doet.
Bedankt voor jullie input.


peter
 
Beetje als mosterd na de maaltijd

:eek: Lekker laat :p.

Toch nog als aanvulling:

Windows ME:

VGA of hogere resolutie monitor
Pentium 150MHz processor of sneller
32MB RAM of meer
Minimaal 295MB vrije harde schijf ruimte
CD-ROM drive
28.8 Kbs modem of sneller
Geluidskaart
Speakers of koptelefoon
Muis of compatibel aanwijs apparaat
Maar veel slechter dan deze Windows versie kan je het niet krijgen hoor, ik geloof dat je dan beter 95 kan nemen :p.

<hr>

Windows 2000 Professional:

Met Pentium compatibele CPU van 133 MHz of beter.
Minimaal 64 MB RAM-geheugen wordt aanbevolen; meer geheugen leidt over het algemeen tot snellere responstijden [maximaal 4 GB RAM-geheugen].
2 GB vasteschijfruimte met een minimum van 650 MB vrije ruimte. (Als u de software via een netwerk wilt installeren, hebt u meer vrije vasteschijfruimte nodig.)
Windows 2000 Professional is geschikt voor systemen met één en twee CPU's.

<hr>

Windows XP:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
 
Laatst bewerkt:
Xp

Ik heb zelf een pentium 2 300MHz en 96MB intern geheugen, en ondanks wat de anderen zeggen heb ik op mijn machine een dualboot gerealiseerd.

Windows 98 SE op de C-schijf en Windows XP op de D-schijf.

Hier is voor mij uitstekend mee te werken.
Het enige wat ik in XP niet moet doen is een mp3 afspelen met de mediaplayer want het duurt echt lang voor hij draait.
De oplossing was dan hem laten openen met de mplayer2.exe.

Als je de ruimte hebt is een dualboot wellicht eens iets om uit te proberen.

Succes, Oscar
 
Oscar203, met meer geheugen in je pc zal het moeten lukken met die mp3's.
XP draait lekker met 256mb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan