Windows 98 op een Compaq Laptop installeren lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van mijn werk overgenomen Compaq Armada 1575D. PI of II 266 MHZ en een harde schijf van ruim 3 Gbyte, geheugen 48 Mb.

Nu wilde ik hierop Windows '98 plaatsen, echter na het afronden van de installatie en de laatste keer dat Windows de computer opnieuw gaat opstarten blijft de laptop hangen nadat hij bezig is met het opnieuw inladen van alle gegevens zoals; autoexec.bat, config.sys, etc... Ik krijg dan nog wel 2x het opstart scherm van W98 te zien. Ik inmiddels al van alles geprobeerd, maar krijg nu echt wel de neiging om het ding weg te gooien (Niet heus).

In de veilig modus start W98 wel op, maar als ik deze dan weer afsluit dan krijg ik hetzelfde probleem opnieuw. Ook heb ik al diverse keren W98 opnieuw geinstalleerd. Het was daardoor vannacht nogal laat geworden. Ben daarom nu moe en wil zo graag dat ding aan de praat hebben.

Wie o wie kan mij helpen

hoi,
tja komt me bekend voor met zo n (niet gooien het raam is dicht) laptop mijn ervaring is dat deze dingen wel eens speciale drivers en of aangepaste versies w98
gebruiken mijn advies is dan eerst te zoeken op de site
van de fabrikant naar driver , n zelfde geval heb ik met n
laptop gehad alles draaide perfekt dacht ik tenminste
de cdrom haperde en pakte slegt soms foutmeldgingen
dus de orgenele w98eerste ver. er op en alles liep weer
als een holandes molen perfekt en zonder meldgingen.
snap ie
bitgroetten henio.

Geplaatst door sunsnow
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van mijn werk overgenomen Compaq Armada 1575D. PI of II 266 MHZ en een harde schijf van ruim 3 Gbyte, geheugen 48 Mb.

Nu wilde ik hierop Windows '98 plaatsen, echter na het afronden van de installatie en de laatste keer dat Windows de computer opnieuw gaat opstarten blijft de laptop hangen nadat hij bezig is met het opnieuw inladen van alle gegevens zoals; autoexec.bat, config.sys, etc... Ik krijg dan nog wel 2x het opstart scherm van W98 te zien. Ik inmiddels al van alles geprobeerd, maar krijg nu echt wel de neiging om het ding weg te gooien (Niet heus).

In de veilig modus start W98 wel op, maar als ik deze dan weer afsluit dan krijg ik hetzelfde probleem opnieuw. Ook heb ik al diverse keren W98 opnieuw geinstalleerd. Het was daardoor vannacht nogal laat geworden. Ben daarom nu moe en wil zo graag dat ding aan de praat hebben.

Wie o wie kan mij helpen

Vraag is al eerder gesteld en heeft de status opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan