Windows 98 op een Compaq Laptop installeren lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik heb een laptop Compaq 1575D waarop ik windows 98 wil installeren. Echter lukt het mij niet om de installatie volledig af te ronden. Bij de tweede keer dat de installatie opnieuw gaat opstarten blijft hij hangen. Wie o wie kan mij helpen?

Systeem Compaq Armada 1575D PI of II 266 Mhz. 48 Mb geheugen en 3 Gbyte harde schijf.

Heb Windows 98 ook al diverse keren opnieuw geinstalleerd, maar ook dit wil niet helpen.

In de veilige modus opstarten lukt wel, maar na het afsluiten hiervan heb ik weer hetzelfde probleem.

Hoi,

Heb je eerst geformateerd?
En formateer met het commando "Format C: /U"
Door de "U" toetevoegen haal je echt alles weg van een vorige installatie.
Zorg ook dat er geen andere apparaten zijn aangesloten tijdens de installatie.

Suc6.

Heb dit nu Format c: /u gedaan en W 98 opnieuw geinstalleerd probleem is nog niet opgelost.

Doet nog steeds hetzelfde en blijft dus weer hangen.

Probeer een 'setup /p j ' Dit forceert het installeren van ACPI wat nog wel eens een probleem wil zijn bij compaq.

Heb ook setup /p j gedaan en probleem blijft zich nu nog steeds voordoen. Graag nog meer reacties.

Groet,

Hans

Ik heb nu het Windows 95 opnieuw geinstalleerd. Volgens Compaq is het niet mogelijk een clean install van Windows 98 op het systeem uit te voeren. Derhalve heb ik Windows 95 er opnieuw opgeinstallleerd. Echter geeft Windows 98 nu aan dat deze niet over de W 95 heen kan worden gezet met een full install W 98. En ik het geen upgrade van W 98. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELPPPP. Wie weet nog meer raad.

Groetjes,

Hans

p.s.: Ik blijf optimistisch.

Ik hoop dat iemand mij vandaag wil helpen bovenstaand probleem op te lossen, want tot dusver ben ik nog niet echt verder gekomen.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten,

Hans van Goor

Na alles gelezen te hebben wat ik er kon vinden kan ik maar een conclusie trekken, de Compaq 1575D is een bijzondere laptop waar alleen Windows 95 op te instaleren is, 98 gaat niet, Linux gaat niet ....

Einde verhaal vrees ik.

Geplaatst door sunsnow
Ik hoop dat iemand mij vandaag wil helpen bovenstaand probleem op te lossen, want tot dusver ben ik nog niet echt verder gekomen.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten,

Hans van Goor

Heb je contact gehad met de helpdesk van Compaq(?)
en hebben zij niet de sugestie gedaan een zg "softpaq" te downloaden?
Zo nee dan kun je hier nog eens naar vragen.

Grtzzz.

Hoi,

Ik ken je model proseccor niet,....maar kijk hier even voor het downloaden van een "ROMpaqs"

Grtzzz.

Nog steeds is het probleem niet opgelost ook naar het upgraden met de Rompaq.

Hoi,

Vervelend probleem!
Heeft Win98 er ooit goed opgestaan dat je weet?
Is je versie van Win98 niet beschadigd?

Grtzzz.

Windows 98 heeft hier niet eerder opgestaan. Wel Windows NT.

Ik ben nu wederom ingesprek met de Compaq helpdesk.

Hopelijk kunnen zij nog iets voor mij betekenen.

Ben nu wederom vanaf de opstart disk mijn harde schijf aan het formateren. Daarna Fdisk /mbr. Hierna opnieuw Windows 98 installeren.

Kijken wat hij gaat doen.

Zo te zien hetzelfde probleem.

Geplaatst door sunsnow
Ben nu wederom vanaf de opstart disk mijn harde schijf aan het formateren. Daarna Fdisk /mbr. Hierna opnieuw Windows 98 installeren.

Kijken wat hij gaat doen.

Zo te zien hetzelfde probleem.

Fdisk/mbr is idd een optie(even vergeten)
Anders met FDISK je huidige partitie verwijderen en een nieuwe primaire partitie aanmaken.(ook activeren)

Grtzzz.

Huijb,

Wat ging er dan bij deze gebruiker met name verkeerd of kun je wellicht aan mij aangeven wat hij precies heeft gedaan om het probleem op te lossen?

Ik hoop dat ik dat nog kan terug vinden, ik doe mijn best.
Je hebt wel naar mijn link gekeken?

Geplaatst door sunsnow
Huijb,

Wat ging er dan bij deze gebruiker met name verkeerd of kun je wellicht aan mij aangeven wat hij precies heeft gedaan om het probleem op te lossen?

Hier staat het:

Installatie

1. Download the SoftPaq to a directory on your hard drive. The file downloaded is a self-extracting executable with a filename based on the SoftPaq Number above.

2. Execute the downloaded file and follow the on-screen instructions. Entering "Y" to confirm the unpacking of files creates a new directory folder in the download directory. All files are unpacked into this newly created directory. To optionally create a diskette containing the document file, run MAKEDISK.BAT and follow on-screen instructions.

3. After the directory has been created, you may delete the self-extracting file downloaded in step 1.

Gewoon proberen!

Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan