Windows 98 op een schijf groter dan 50gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelrhebergen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Ik heb een vraag over windows 98 installatie op een hard disk groter dan 50gb.

Als ik fdisk uitvoer op de schijf van 50gb gaat dit goed , echter als ik format ga uitvoeren dan formateert hij maar 5gb weet iemand wat dit is?

De partitie grote is gewoon 100% dus 50gb.

Is het wel goed om win98 te installeren op zo'n grote schijf?

wat voor pc heb je verder.... het kan namelijk zo zijn dat je pc te oud is voor zon grote schijf :D:D:D

specs pc

Het is een nieuwe pc. Een 2Ghz met een ECS p4vxasd2 moederbord met 512MB DDR geheugen van Kingston, en met een Western Digital 120GB disk.

Hij kan dus zeker niet te oud zijn.

Re: specs pc

waarom zet je er dan niet gewoon windows xp op weet je hoeveel beter dat is voor zon redelijke pc!!!!!!

waarom wil je er dan 98 op zetten??

heb je een andere pc bij de hand om die hd te testen?? Als je hem formateert en dan partities instelt, kun je dan wel voor meer dan 5gb indelen?

En heb je al geprobeerd de schijf in te delen met de WinXP opstartdisk (als je XP hebt natuurlijk...)

win 2000 rulez ! :thumb:
anyway, je pc is groter dan 50 gig
mijne is 57 gig dus win 98 hoort er op te kunnen (laten we gewoon win 98 behandelen)
ff ter informatie, is je schijf groter dan 64 gig ? want dan heb je een aparte FDISK nodig die de grootte van jouw schijf ondersteunt
kleine dan 64 gig ? schakel bij het opstarten van FDISK wel ondersteuning voor grotere schijven in, anders kom je idd maar op 2 gig uit.
suc6 d'rmee :thumb:

De fout die je maakt is dat je met FDISK een FAT32 partitie moet aanmaken, en als je de vraag krijgt voor ondersteuning van extra grote schijven, je JA moet opgeven.

Let wel op: eerst de oude partitie vewijderen.

Al opgelost.

Nou, iedereen in ieder geval bedankt voor de oplossingen. Ik zou zelf trouwens ook nooit windows 98 op zo'n systeem draaien hoor, maar ik moet dit voor iemand anders installeren.

In 1e instantie gebruikt Windows 98 al nooit de volledige rekencapaciteit van de computer, want hij ondersteund dit gewoonweg niet.

Maar even buiten dat, het werkt verder allemaal nu dus! opgelost!!! Bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan