Windows 98 over windows Xp installeren of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat er nu geen enkele zekerheid is,of je die Win98 er op kunt zetten,kun je overwegen Win98 op een andere schijf te zetten.

Heb je een 2e hardeschijf?

Nee, ik heb er maar 1 jammer genoeg.

Ik heb net gewoon ge-enterd bij de vraag naar mn wachtwoord en hij ging inderdaad verder door. Maar nadat ik Fixboot heb ingevoerd kreeg ik de melding: The new bootsector was succesfully written. Daarna wist ik even niet wat ik moest doen en na de exit startte hij weer hetzelfde op.

Ok,het meest zinvolle wat ik nu nog kan bedenken voor je,zonder dat je teveel geld hoeft uit te geven,is een nieuwe hardeschijf aanschaffen.

Een 2e schijf is nooit weg en je kunt er nu die Win98 op proberen te zetten,terwijl de oude schijf intact blijft,hoe kreupel dan ook,om toch online te blijven.

Mocht je dit overwegen,weet je wat voor type schijf er nu inzit?

Het kan IDE of Sata zijn.

Moeilijke keuze. Ik heb een IDE schijf.

Ik ga nu naar de winkel even kijken en zal erover nadenken.

Ga eventueel voor een Samsung Spinpoint met 16MB cache,dat is een snelle schijf vanwege die cache en is erg stil.

16MB cache schijven zijn ook aan te raden i.v.m. eventueel Vista in de toekomst ;)

Ok,het meest zinvolle wat ik nu nog kan bedenken voor je,zonder dat je teveel geld hoeft uit te geven,is een nieuwe hardeschijf aanschaffen.
Ik heb niets gekocht in de winkels.
Ik kreeg nog wel een tip van een verkoper dat ik bij een bedrijfje voor 35 euro mn pc kan laten formaten, opnieuw installeren, en om een kopietje van Windows XP kan vragen.
Is ook niet duur lijkt me.

Ik ben bij veel winkels geweest en vind het toch vreemd dat sommige verkopers volhouden dat klanten in welke winkel dan ook nooit de orginele windows cd's mee krijgen wanneer ze een nieuwe pc kopen ivm illegaal gebruik, terwijl andere winkels ze gewoon meeleveren.

Ik stel het kopen van de nieuwe pc nog even uit, en als ik morgen nog niet verder ben met mn pc breng ik hem woensdag naar dat bedrijfje.

Ik ben bij veel winkels geweest en vind het toch vreemd dat sommige verkopers volhouden dat klanten in welke winkel dan ook nooit de orginele windows cd's mee krijgen wanneer ze een nieuwe pc kopen ivm illegaal gebruik
Complete onzin,het heeft gewoon met de licentie kosten te maken.Zonder originel XP cd kan men goedkoper leveren,het gaat,zoals gewoonlijk,altijd om geld.
Ik kreeg nog wel een tip van een verkoper dat ik bij een bedrijfje voor 35 euro mn pc kan laten formaten, opnieuw installeren, en om een kopietje van Windows XP kan vragen.
Is ook niet duur lijkt me.
Dit is zeker niet teveel geld en dan ben je van een hoop gedoe af ;)

Voor dit geld zou ik hem gelijk wegbrengen,want dan heb je voldoende tijd voor je op vakantie gaat.

Het is niet gezegd dat men onmiddlijk tijd heeft en straks baal je dat hij niet op tijd klaar is.

Complete onzin,het heeft gewoon met de licentie kosten te maken.Zonder originel XP cd kan men goedkoper leveren,het gaat,zoals gewoonlijk,altijd om geld.
Dat vond ik zo raar. Vooral hoe de verkopers volhouden dat zij toch gelijk hebben en voor alle winkels spreken, terwijl de winkel ernaast de orginele cd wel meeleverd.. :mad:
Dom van mij dat ik dit niet eerder wist, dan had ik deze pc nooit bij Db gehaald.
Eigenlijk zou dat toch meer bekend moeten worden. Ik las op internet dat veel consumenten geen installatie cd hebben gekregen en nu even een cd ergens vandaan moeten toveren.

Voor dit geld zou ik hem gelijk wegbrengen,want dan heb je voldoende tijd voor je op vakantie gaat.

Het is niet gezegd dat men onmiddlijk tijd heeft en straks baal je dat hij niet op tijd klaar is.
Die verkoper had daar eerder gewerkt en zei ook dat het een weekje kon duren.
Maar ja, dan heeft diegene die hier komt gewoon even pech gehad. ;)

In ieder geval bedankt voor alle hulp en snelle reacties:thumb:

Zie je er nog brood in,om die Win 98 er op te zetten?

Zoja,laat het dan even weten voor je er aan begint.

Ik zat zelf ook al te denken aan een manier die ik nog kan uitproberen.
Ik heb de keuze uit:
-Die 98cd-rom
-De netmap.inf proberen te herstellen waar winnt32 naar vraagt
-een torrentprogramma werkend te krijgen en een cd downloaden en met eigen licentiecode activeren.

Ik ga eerst die netmap proberen te herstellen, mocht dat niet lukken dan ga ik een torrentprogramma proberen, en daarna die windows 98.
Want ik denk dat ik voor die windows 98 eerst moet formateren, toch?

Want ik denk dat ik voor die windows 98 eerst moet formateren, toch?
Ja dat klopt,verder de volgende tip,maak een nieuwe kopie van die Win98 cd met CloneCD.

Mocht er iets mis met die schijf zijn,een putje als ik mij goed herinner,dan heb je kans dat CloneCD dat fixt.

Gewoon om zeker te zijn,de probeer versie heeft altijd gewerkt.

http://www.slysoft.com/nl/clonecd.html

Mocht je Windows 98 nog willen installeren op een compter met Windows XP erop dan staat hier een uitleg.

Ik heb toch maar besloten er geen Windows 98 op te zetten of nog iets anders te proberen.
Ik kan mn tijd nu beter gebruiken om mn koffers te pakken en me voor te bereiden op mn vakantie.

Ik laat mn pc opnieuw installeren, en als ik terug ben van vakantie zal hij wel onderhand klaar zijn, en heb ik weer een goedlopende Windows XP.

Bedankt voor de hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan