Windows 98 Probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giordi

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
ik moet mijn windows 98 opnieuw installeren, maar mij word gezegd dat ik een opstartdiskette nodig ben maar de a drive werkt niet bij mij.

hoe kan ik mijn windows 98 nu opnieuw installeren??

als iemand mij kan helpen zou dat echt :thumb: zijn..

Via de cdrom van win98.
Ge moet wel in de bios aangeven dat de first boot van je cdrom moet zijn indien dit niet het geval is.
Als die dan start moet installeren kiezen vanaf je cdrom.

Lijk me het handigst bij de Computer boer op de hoek een nieuwe A drive aan te schaffen

jean42 zei:
Via de cdrom van win98.
Ge moet wel in de bios aangeven dat de first boot van je cdrom moet zijn indien dit niet het geval is.

kun je dit in je dos doen? want ik kom windows niet meer in.. :o

jean42 zei:
Via de cdrom van win98.

Zal hij toch een Opstartbare schijf moeten hebben !!! ( 98 nee was er nog niet )

Heb je gecontroleerd of je pc opstart via je cdrom?
Is dat niet zo dan moet ge als je je pc aanzet onmiddellijk enkele malen op de del toets drukken en dan start die op in de bios.

Welkom op Helpmij

Vraag verplaatst naar geschiktere sektie:)

Bandit

Ik geloof dat je inderdaad gelijk hebt dan win98 geen rechtstreekse installatie cd heeft of is het toch zo?

Nee die hadden ze niet bij 98 :)

Dan moet giordi een nieuw diskettestation kopen: kostprijs ongeveer 15€.

jean42 zei:
Via de cdrom van win98.

ik kom windows zelf niet in.. dus ik ga via dos.. maar als k daar D:/ druk geeft hij een foutmelding.. en A:/ wil in 1e instantie wel maar ik kan er geen bestanden mee openen..

Hallo

Diskdrive werkt niet :

Dit roept bij mij onmiddelijk enkele vragen/te controleren punten op:

Heeft betrokken drive ooit korrekt gewerkt?

Is deze wel korrekt ingevoerd in de b.i.o.s. ?

Voedingskabel en flatcable korrekt aangesloten?

Een snelle visuele indikatie van een verkeerd om aangeslote flatcable is "het permanent" branden van de l.e.d. op front diskdrive.

Want ... een floppy diskdrive sneuveld niet zo snel hoor. (ik heb hier exemplaren liggen die niet meer jarig worden en nog steeds perfekt werken)

Peter

Hallo

Wat was het nu uiteindelijk ???

Niet speciaal voor mij hoor , maar anderen kunnen hier ook uit leren .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan