Windows 98 recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Opdeweeg

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Dag allemaal.

Ik heb onlangs een "crash" gehad in het operating systeem Windows 98 van mijn Desktop Compaq.PC. Enkele pogingen om in "safe" mode te starten met of zonder hulp van CD-ROM hebben allen geleid tot hetzelfde resultaat : Windows 98 startte niet meer.

Ten einde raad heb ik dus de Recovery CD in de lezer geplaatst en gekozen voor de herinstallatie zoals die gebeurde in de fabriek (functie 4)
De Quick Restore van Compaq begint dan wel zijn werk te doen doch loopt zelf vast op een gegeven ogenblik met als resultaat dat de
"Volledige vooruitgang" 73 % aanduidt (blauwe lijn op het scherm) en dat vde tweede lijn
"Bezig met kopiëren van gegevens" 97 % bedraagt.

De recovery is dus niet (volledig) uitgevoerd en de PC blijft onbruikbaar.

Zou er iemand mij kunnen raad geven of helpen bij dit toch wel ernstige probleem ?

Met dank bij voorbaat en vele groeten.

Marcel.

Je hebt in de Bios toch wel de CDROM speler als eerste Boot gezet,en vandaar uit opgestart?
Of via de diskette die erbij geleverd was.

Halo BANDIT 123

Dank voor uw vlugge reactie !
Met de CD lezer is alles OK, Ik vrees dat er iets hapert aan de recovery CD en zal dus mijn licht moeten gaan opsteken bij Compaq zelf.

Toch bedankt voor de mededeling.

MVG

Marcel.

Halo BANDIT 123

Dank voor uw vlugge reactie !
Met de CD lezer is alles OK, Ik vrees dat er iets hapert aan de recovery CD en zal dus mijn licht moeten gaan opsteken bij Compaq zelf.

Toch bedankt voor de mededeling.

MVG

Marcel.

Als dat zo is? ,je hebt een geregistreede versie ,zal men denk niet moeilijk doen een andere te sturen.
Maar ja dat zal effe kunnen duren.

Dag BANDIT 123

Het is inderdaad een geregistreerde versie, en ik hoop dat men bij Compaq nog steeds exemplaren beschikbaar heeft van deze toch niet meer zo jonge versie. Ik houd je op de hoogte via deze rubriek.

Groetjes

Marcel

Ik heb onlangs een "crash" gehad in het operating systeem Windows 98
Deze storing was wellicht als volgt op te lossen geweest.

"Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart.Bij storingen,kun je dan een van die registers van voor de storing terugzetten.
Start op in de MS-Dos modus met F8 of de CTRL-toets en type "scanreg /restore"(zonder de ") dan enter.In het scherm wat dan verschijnt,kun je kiezen van welke datum je het register wilt terugzetten.

Begin dan met de datum van de dag voor de storing,wil die niet werken,kun je steeds verder terug gaan."

Geen idee of je dit nu nog kunt doen na die mislukte recovery,maar als er geen goede oplossing komt,kun je dit altijd proberen natuurlijk.
Overigens denk ik niet dat er iets met die cd is,wellicht een geheugen probleem?

Kun je testen met Memtest86.

http://www.memtest86.com/

Staan er nog bestanden op die je wilt saven?Als je over meerdere partities beschikt is dit misschien nog wel te doen met een BartPE cd ;)

Greetz

Hallo !

Over wat voor type Compaq spreken we ?

Ik heb nog diverse restore-CD's van oudere type's liggen, misschien kan ik je daarmee helpen.

Greetz,

Harry.

Dag wanderer,

Hartelijk dank voor je raadgevingen en werkwijzen. Ik ga die zeker eens uittesten.
Of het lukt of niet, ik laat je zeker iets weten.

Groeten.

Marcel

Dag Harry Snor,

De PC is een Compaq Pressario 5000, dus al enkele jaartjes oud.
De berichten die ik nu de wereld instuur gebeuren dus niet via de Desktop maar via mijn Laptop. Tussen haakjes op de Desktop had ik geen Internet-aansluiting.

Met vele groeten

Marcel

Hoi!

Even gekeken ik heb in de 5-serie alleen 5831.

Maar Compaq doet er niet moeilijk over, zie de post van Bandit123.

Greetz,

Harry.

Fijn bedankt Harry, ik neem een dezer dagen contact op met Compaq.
Alleszins ook bedankt voor je reactie.

MVG

Marcel

NIeuws ?

Hoe loopt het verder met dit probleem ... al opdeweg ?

Mij gaf het verhaal toch ook niet de indruk dat die CD de schuld is.
Maar toch inderdaad wel bizar dat de installatie bijna in haar geheel afgewerkt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan