Windows 98 SE sluit niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amo Guillermo

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
18
Beste mensen,
Ik draai onder Windows 98 SE en heb het volgende probleem.
Heb de Live Box van Wanadoo geinstalleerd, deze geeft via een USB aansluiting een constante verbinding met het internet. Vroeger ging het met een Thomson ADSL modem waarbij ik de verbinding zelf kon aan en uitschakelen.
Doordat de USB constant bekrachtigd is heb ik nu het probleem dat de computer bij het uitschakelen op het scherm "Windows is bezig met afsluiten" blijft hangen, met het gevolg dat ik hem geforceerd moet uitschakelen en bij het opstarten het bekende blauwe scherm met scan disc krijg. Dit gebeurd ook bij een herstart. Wanneer de Box er niet opstaat werkt alles normaal.
Zover ik gehoord heb van Wanadoo is dit een te kort koming in de Windows 98.
Weet iemand raad hoe dit op te lossen is. Is er ergens iets te downloaden zodat de computer weer normaal afsluit in deze situatie met de Live Box.
Zoals het nu gaat wordt ik er niet goed van.
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken,
Willem
 
Als het goed is kun je het modem handmatig uitschakelen. Doe dit dan voordat je de computer afsluit.
 
Handmatig uitschakelen kan niet zover ik weet en ook niet via de computer. Hoogstens door de USB kabel eruit te trekken. Maar dan sluit hij ook niet goed af.
Maar toch bedankt voor de reactie.
Voor zover ik weet en gehoord heb moet er een aanvullend progje bij microsoft gedownload worden, maar helaas kan ik dat niet vinden.
Groeten,
Willem
 
Bedankt maar nog één vraagje. Was dat voor Windows 98 dat je dit programmatje gebruikt hebt.
Groeten, Willem
 
Helaas bij mij werkt het niet. Probleem blijft hetzelfde.
Heb nu alleen uitgevonden dat Windows normaal afsluit als ik de USB kabel van de Livebox eruittrek.
In ieder geval bedankt,
Willem
 
Beste mensen,
Is er verder niemand die op mijn vraag een antwoord weet :(
Staat er ergens niet bij Microsoft een Tool hiervoor.
Zelf kan ik niets vinden, maar ik hoop dat iemand het weet.
Ook Wanadoo de leverancier van de livebox kan me niet helpen. Zeggen doodleuk, dat is een fout van Win98SE.
Met vriendelijke groeten,
Willem
 
Gezien het feit dat er (waarschijnlijk) geen software matige oplossing is kun je evt een stekkerschakelaar kopen bij de bouwmarkt. Voordat je dan de computer afsluit zet je mbv de schakelaar het modem uit(spanning eraf). Je kan natuurlijk eerst e.e.a. uitproberen door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen voordat je de computer uitschakeld.
 
Helaas is het probleem niet met een schakelaar op te lossen. De livebox bevat namelijk ook een telefoonaansluiting van Wanadoo via ADSL, dus dat kan niet. Heb ik geen telefoon meer.

Misschien is het een oplossing om een netwerkkaart te plaatsen, want via dat kan deze box ook werken. Het is een LAN verbinding, die nu via de USB gaat.
Ik heb zo'n idee dat het dan beter zal gaan. Vooral omdat ik nu ook last heb dat internet er plotseling na een willekeurige tijd mee ophoudt, ondanks dat de ADSL verbinding gewoon werkt.
Hoe denken jullie daar over?

Maar even goed hartstikke bedankt voor het meedenken
Willem
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan