Windows 98 SE traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skremer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
63
Ik heb een nieuwe (2e hands) computer gekocht.
Het is een Pentium 3, 650 Mhz ongeveer. 64 MB RAM.
Deze pc wordt alleen gebruikt voor MS Word / Excel, dus hier heeft de persoon zat aan.

De PC is geformateerd. 1 partitie aangemaakt (C) en daarna windows 98 SE geinstalleerd.
Office er op, Norton Antivirus 2003 erop en dat was het wel zo'n beetje.

Het opstarten van de PC gaat erg traag:

Het is een COMPAQ deskpro pc (helaas), wat bij het aanzetten krijg je allereerst ong. 30 sec COMPAQ in het beeld te staan, maar daar is niets aan te doen zag ik al in andere topic's.

Dan wordt windows 98se opgestart, ratel een beetje door, WINDOWS logo komt op het scherm met onderaan de voortgang indicatie (ong.zandloper o.i.d.),
maar dan niks: geen foutmelding, geen geratel v.d. HD, wel de "zandloper" loopt door, wachten......

Ongeveer 1 min. later wordt windows weer wakker en ratelt weer en windows wordt goed opgestart.

In windows geen problemen met traagheid (valt mee).


In windows XP kan je ergens een TIME-OUT tijd veranderen, als je die op 1 sec zet start windows XP veel sneller op. Maar in Windows 98se heb ik dit nergens kunnen vinden.


WIE WEET EEN OPLOSSING!!!


Met vriendelijke groet,

Sander.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een optie om de pc een vast ip-adres te geven. Ik geloof dat dat de reden is dat de pc een minuut blijft hangen.
 
Geprobeerd, maar ik heb geen netwerkkaart, wel adsl dus als ik een IP adres er aan toewijs werkt het adsl usb modem niet meer, hij kan geen internetpagina's vinden.
Sneller wordt hij ook niet bij het opstarten.

Dus ik heb alles maar weer terug gezet.
Maar toch bedankt voor de zeer snelle reactie.

Als iemand anders nog een idee heeft... GRAAG.

Groeten ,
Sander
 
Heb je de pc al een gescand op spyware je kunt het hier downloaden doe eerst een update en start het prog opnieuw op en verwijder alles aan spyware waar wat de pc tegen komt. en maak daarna met Hijack this een scnalog Hijack kun je Hier dowloaden. En zit die daarna in deze Thread en wacht op een reactie zodat je computer daarna spyware vrij is en dan zal die wel een stuk sneller worden. s6 ermee :thumb:

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan