Windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlekkie1234

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
7
Ik heb op mijn pc 3 disks C: is Windows 98 F: is Windows XP (in w98 is F: d:) en G: OPSLAG als ik Windows 98 start en probeer SE er optezetten gaat hij de HD'S controleren en bij de schijf van Windows XP stopt hij iets met de cluster die te groot is kan iemand helpen?
 
Probeer eens het volgende:
XP opstarten, en dan:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk F: /f
Omdat het de systeemschijf is wordt de check pas uitgevoerd als je J ingeeft dat bij de volgende herstart de schijf gescand wordt. De PC herstarten, en weer kiezen voor XP. De schijf wordt dan gecontroleerd bij het opstarten van XP.

Als dat niet helpt, weer XP opstarten, en dan:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk F: /f /r
Dan worden ook de harde schijf-sectoren gecheckt op fouten. Natuurlijk weer de J geven dat bij de volgende herstart gescand wordt. Het duurt dan wel veel langer, omdat een sector-scan en reparatie lang duurt (ook afhankelijk hoe groot de F: schijf is). Ook weer de PC herstarten, en weer kiezen voor XP. De schijf wordt dan intensief gecontroleerd bij het opstarten van XP.

Mocht dit niet helpen, vertel ons dat welke grootte de F: schijf heeft, en of die op FAT32 of NTFS is geformatteerd en (indien FAT32) of je bij het formatteren wellicht iets hebt aangegeven dat afwijkt van wat Windows automatisch voorstelt m.b.t. de clustergrootte.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan