windows 98 setup probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youdragon

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
hallo,

ik heb een fujitsu siemens 600mhz. en wou de harddisk formatteren.
het ging goed totdat ik moest intypen bij de bios e:\win98\setup

dan staat er:
SMBIOS structure found
Please remove the cd from it`s drive and press any key to reboot.

als ik dat doe start ik de pc op en doet ie precies hetzelfde. Weten jullie het misschien?

Je zal wel Dos bedoelen ipv bios...

Als je de pc start, zet dan in de bios je cdromspeler waar je win98 in hebt als eerste opstartdevice, sla instellingen op en exit. De pc herstart nu en zal opstarten vanaf je win98 cd.
Als dit niet werkt, start dan op met opstartdiskette, kies opstarten met cdromondersteuning. Type dan x:\setup waarvan x de letter moet zijn van de cdromspeler. Bedenk dat er met het opstarten een virtuele schijf wordt aangemaakt en dat de kans aanwezig is dat als je speler normaal e: is, deze nu f: kan zijn. Dit kan je testen door dir e: te typen, als je de directory van je windowscd krijgt heb je de juiste letter te pakken.

SMBIOS» is een speciale variant van BIOS (System Management BIOS), deze wordt vaak met recovery cd's gebruikt.
Je kunt proberen om de cdrom drive als eerste opstart te zetten, en dan de volledige versie van windows te installeren.
Krijg je hier problemen mee dan zul je de orginele cd van fujitsu-siemens moeten gebruiken heb je die niet kijk dan eens op de site van fujitsu-siemens .

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan