Windows 98 setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Op mijn oude pc zit Windows 95. Ik wil de schijf formateren en er dan Windows 98 opzetten.
Moet ik dan een opstartdiskette hebben van 95 of van 98?
En wat is bij opstartdiskettes het verschil tussen de versie Oem en custom, no drives. Beide hebben wel cd-rom drivers.

Alvast bedankt,

Kees

De opstartdiskette van windows 95 heeft standaard geen drivers voor een CD-rom.

De CD van win98 is bootable, dus je kunt ook opstarten vanaf de CD, wel zo makkelijk.

Wil je toch via een diskette gebruiken dan kun je de "Helpmij bootdiskette" downloaden. Deze ondersteunt wel CD-roms enz.

Zie handtekening voor download.

Als het opstarten ook op de cd zit, is het ook oke. Alleen krijg ik de opstartvolgorde niet veranderd. Ik heb in de bios gedaan: - bios features setup - boot sequence - cdrom,c,a (stond op a,c) - f10=save en exit. Maar hij savet het niet, ook niet als ik eruit ga, het blijft op a,c. Wat doe ik hier fout?

Alvast bedankt, Aat

Hallo,

Ik wil mijn opstartdiskette (Windows 98 se zonder ramdrive) uitproberen. Als ik hem erin doe en de pc aanzet, komt er geen keuzemenu bv. om te kiezen uit opstarten met cd-rom ondersteuning.
Wel noemt hij Windows 98, daarna wat korte tekst over cd-device en dan stopt hij met A:/> Wat doe ik fout?

Alvast bedankt,

Kees

De vraag is natuurlijk of hij opstart met of zonder CDROM ondersteuning. En als hij iets over een CD-device zegt, dan lijkt me dat waarschijnlijk. Maar wat zegt hij daarover? Geeft hij aan welke driveletter de CD-speler heeft gekregen? En heb je geprobeerd om een CDROM te lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan