Windows 98 spel op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar staat dat je de inhoud van de CD moet kopieren en plakken maar je moet het toch plakken in je windows 98 die in niet geinstalleerd heb.

Ik weet niet hoe ik hem moet installeren, ik heb de bootable ISO gedownload maar die is veranderd in een CD brand bestandje....

sorry als ik het niet begrijp ik snap her helemaal niets van

Dit staat er:

07. Start nu in de virtual console de aangemaakte Windows 98 VM op;
08. Er verschijnt een nieuw scherm met een menubalk. Klik op "CD" en selecteer "Capture ISO Image";
09. Selecteer nu het ISO-bestand van Windows 98 SE;
10. Klik daarna op "Action" --> "Close..." --> "Turn off";
11. Start nu weer de Windows 98 VM op;
12. Selecteer "Boot from CD-ROM" en installeer nu Windows 98 SE (standaard installatie);

Waar staat hier ergens dat je de inhoud van de CD moet kopieren en plakken in Windows 98?

Je moet dus nadat je een lege Windows 98 VM hebt aangemaakt deze opstarten en dan in de menubalk "CD" --> "Capture ISO Image" kiezen. Daarna selecteer je de Windows 98 ISO.

oke dat lukte maar toen stond er in dat blauwe scherm van VM "formatting drive C"

ik heb hem supersnem weggeklikt want ik dacht strax is mn computer leeg.
Dus ik dee "boot from CD" en toen Install with CD en toen optie 1 ofzo, "press enter" en toen ging ie "Formatting drive C" doen.

Wat hb ik nu gedaan? Straks is mijn eigen computer leeg!

"Please wait, setup is formatting your hard disk" bij VM stond dat er in dat blauwe scherm.
Ik ben bang dat ik straks per ongeluk mijn eigen Vista computer wis....

Dat formateren is normaal. De setup van Windows 98 "denkt" dat de harde schijf in je virtuele machine nog niet geformateerd is.

Alles wat je in Virtual PC doet gebeurt in een virtuele omgeving, er wordt niets gewijzigd aan je bestaande Vista installatie.

Laatst bewerkt:
Dus ik kan hem rustig laten "formatteren" in windows 98? zonder dat er maar iets gebeurt in mijn eigen PC?
Want ik wil dit wel veilig doen, niet dat ik straks 20 monteurs moet bellen om m'n pc te repareren..

oke nu zegt ie "sit back while windows 98 is installing your computer" dus alles wat hij zegt is binnen het virtuele ding, dus het ergste wat er kan gebeuren is dat m'n VM crashed?

Maar om hier te typen in mn eigen pc moet ik ctr+alt+delete doen anders kom ik niet uit m'n VM zegmaar

Het ergste wat kan gebeuren is dat er iets in of met de VM misgaat. Deze kun je dan gewoon wissen.

Tadaa:

o0xu2g.png

En nu kan ik dus het spel installeren? Interet enzo hoef ik niet op die VM 't is alleen voor Windows 98 spellen

Grrrrrrrrr

Ik installeer het spel, bij installatie vraagt hij of hij opnieuw wilt opstarten om de installatie te voltooien, daarna als ik ga spelen installeert hij weer opnieuw!!

Ik heb denk ik nu het goeie gevonden, maar als ik het opstart staat er dan LEGO alleen speelt in 16 bits kleuren, hoe doe ik dit alleen voor mijn VM, als dit niet alleen voor de VM kan is dit mogelijk gewoon, zonder dat ik mn vista beschadig?

Omg omg omg omg ik kan spelen

10000x dank aan iedereen die geholpen heeft
kan ik wat terug doen?????
Ik houd van helpmij!!!!!!

Mooi dat het gelukt is. Veel speelplezier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan