Windows (98) start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Hallo,

Mijn pc wil niet meer opstarten.
Hij komt wel voorbij het wondows logo etc, hij maakt de netwerk verbinding en start mn virusscanner op, maar vervolgens gaat ie niet meer verder en blijft ie op een groen scherm staan zonder iets te doen.
(als ik met ctrl+alt+del kijk heeft ie 4 dingen opgestart).

Als laatste heb ik direct x 8.1 geinstalleerd.

Ook in de veilige modus kan ik trouwens niet opstarten, dan blijft ie op hetzelfde punt hangen. (zonder de netwerkverbinding dan)

Iemand een idee wat ik nu kan doen?
 
Probeer eens in dos het register te herstellen dmv het commando scanreg /fix.

En mocht dat niet werken dan kan je het register herstellen vanaf een punt dat het nog wel goed werkte door het commando scanreg /restore.

Je komt in dos door tijdens het opstarten van Windows op F8 te drukken en daarna voor MS-DOS modus te kiezen.

Succes!
 
Hoe lang heb je gewacht bijhet scherm waar hij blijft hangen.
 
Sigma, je kan geen PHP in je sig gebruiken hoor. Alleen HTML.
 
Is alweer weg, alleen even geprobeerd. LOL :)
 
@sigma
ik ben mn lunchpauze maar gaan houden, dus ongeveer een half uur .... :)

@BrEeZeR
ga ik ff proberen.
Hoe werkt dat met dat /restore? kan ik dan zelf een punt geven vanwaar het hersteld moet worden, of had ik eerder een restore-punt aan moeten maken?
 
Geplaatst door Heinikken
@sigma
ik ben mn lunchpauze maar gaan houden, dus ongeveer een half uur .... :)

@BrEeZeR
ga ik ff proberen.
Hoe werkt dat met dat /restore? kan ik dan zelf een punt geven vanwaar het hersteld moet worden, of had ik eerder een restore-punt aan moeten maken?

Als het goed is beland je in een scherm waar je zelf een punt kunt uitzoeken.

Btw.. het gaat over Win98 neem ik aan?
 
BrEeZeR,

Ik heb eerst de scanreg /fix optie gedaan, die hielp nix.
vervolgens de scanreg /restore, en toen de scanreg /restore en daar gekozen voor de regosterbesatnden van gister gekozen. Dat ging allemaal goed alleen het opstarten gaat nog steeds niet....

nog meer ideeen?
 
ik heb nog een keer restore gedaan, en nu voor het bestand van de 26e gekozen, mischien dat dat helpt.

Maar als je dat hebt gedaan, gaat ie ook bij het opstarten ook scandisk uitvoeren, en op het eind heeft ie een hoeveelheid bytes aan gegevens gevonden bla bla je kent eht wel.
Wat kan ik dan het beste doen? opslaan/wissen/niet repareren? Bij de vorige /restore heb ik gekozen voor "niet repareren"
 
geen idee wat het nou was, maar het is nu wel opgelost.
Heb opgestart mbv windows cd-rom en gewoon de setup gedraaid. oftewel windows opnieuwe geinstalleerd. Nu werkt alles weer. iig bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan