Windows 98 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
164
Heey,

Ik weet niet zeker op het een softwarematig of hardwarematig probleem is. Ik heb een computer met Windows 98 en deze start wel op, alleen Windows start niet op. Er missen meerdere bestanden en zelfs de dos-mode werkt niet. Misschien is het wel alleen iets in de bios, ik weet het niet. Ik wil alleen foto's en documenten er af halen, Hij hoeft niet per-se goed te werken. Het liefst wel natuurlijk. Weet iemand of ik hem nog kan opstarten, en hoe? Als je meer info nodig hebt zeg het even!

Dit zijn een paar foutmeldingen:

DSC00457.jpg

Deze bestanden missen er o.a. als ik dos op wil starten.

DSC00458.jpg

Deze ook

DSC00459.jpg

Overzicht:D

DSC00460.jpg

Hier kan ik uit kiezen

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Als de gegeven adviezen je probleem niet oplossen is er nog een andere truuk om je foto's en documenten eraf te halen. Enige voorwaarde is dat er een diskettestation in de machine aanwezig is. Zit die erin? Roep maar, dan typ ik die andere truuk, of is je probleem met de reeds gegeven adviezen al opgelost?
 
Als de gegeven adviezen je probleem niet oplossen is er nog een andere truuk om je foto's en documenten eraf te halen. Enige voorwaarde is dat er een diskettestation in de machine aanwezig is. Zit die erin? Roep maar, dan typ ik die andere truuk, of is je probleem met de reeds gegeven adviezen al opgelost?

Heey!

Is nog niet opgelost.:(
En ik heb een diskette:D
Zou graag willen weten hoe het moet!:thumb:
 
Download vanaf deze site de windows 98 SE bootdisk. Alles wat hieronder blauw is dien je letterlijk in te typen, inclusief spaties en / of puntjes etc. etc. Is iets rood, dan geldt daar natuurlijk de naam van jouw mappie en niet de rode naam.
Start ermee op en nadat het systeem is gestart, staat op je scherm te knipperen

a:>_

Typ daar:

cd c:

en druk op Enter.
Op je scherm staat nu C:>_

Stel dat een aantal van jouw brieven in een mapje staan op de c schijf en dat het mapje heet 'brieven'

Type dan op het scherm

cd brieven

en druk op Enter.

Nu staat op je scherm

c:\brieven

Geef nu het commando

dir /p

Op je beeldscherm komen nu de eerste tientallen bestanden die in dat mapje staan. Met een druk op de Enter toets scrolt de tekst verder (als er tenminste veel bestanden in dat mappie staan)

Noteer de namen van de bestanden die je veilig wilt stellen.

Blijft de inhoud van het mappie onder de capaciteit van 1 diskette dan kun je met het volgende commando al die brieven uit dat mapje in 1 klap naar diskette kopiëren.

copy *.* a:


gevolgd door een Enter.
Alle bestanden uit het mapje worden nu naar diskette gekopieerd.
 
Laatst bewerkt:
Download vanaf deze site de windows 98 SE bootdisk. Alles wat hieronder blauw is dien je letterlijk in te typen, inclusief spaties en / of puntjes etc. etc.
Start ermee op en nadat het systeem is gestart, staat op je scherm te knipperen

a:>_

Typ daar:

cd c:

en druk op Enter.
Op je scherm staat nu C:>_

Stel dat een aantal van jouw brieven in een mapje staan op de c schijf en dat het mapje heet 'brieven'

Type dan op het scherm

cd brieven

en druk op Enter.

Nu staat op je scherm

c:\brieven

Geef nu het commando

dir /p

Op je beeldscherm komen nu de eerste tientallen bestanden die in dat mapje staan. Met een druk op de Enter toets scrolt de tekst verder (als er tenminste veel bestanden in dat mappie staan)

Noteer de namen van de bestanden die je veilig wilt stellen.

Blijft de inhoud van het mappie onder de capaciteit van 1 diskette dan kun je met het volgende commando al die brieven uit dat mapje naar diskette kopiëren.

copy *.* a:


gevolgd door een Enter.
Alle bestanden uit het mapje worden nu naar diskette gekopieerd.
Heey,

Ik had de bootdisk net toevallig al gemaakt. Hij is nu even mijn harde schijf aan het scannen dus moet even wachten. En, Hardstikkebedankt:D. Maar weet je ook of dit met een usbstick kan? Want anders ben ik wel een paar dagen bezig:p.
En weet je misschien ook hoe ik moet opstarten met die bootdisk?
Bedankt:)
 
Ik ben bang dat USB niet zal gaan werken.
Opstarten met die bootdisk is simpel: na het downloaden pak je hem uit (executeer je 'm) naar een disk. Als de disk is gemaakt zet je de pc uit en vervolgens stop je de diskette in de drive.
Daarna zet je de pc aan. De rest gaat vanzelf en na een half minuutje of zo staat de A:>_ op je scherm te knipperen.

Eén voorwaarde: zorg dat in het bios opstarten vanaf diskette als 1e bootdevice staat ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat USB niet zal gaan werken.
Opstarten met die bootdisk is simpel: na het downloaden pak je hem uit (executeer je 'm) naar een disk. Als de disk is gemaakt zet je de pc uit en vervolgens stop je de diskette in de drive.
Daarna zet je de pc aan. De rest gaat vanzelf en na een half minuutje of zo staat de A:>_ op je scherm te knipperen.

Eén voorwaarde: zorg dat in het bios opstarten vanaf diskette als 1e bootdevice staat ingesteld.

ja, dat lukt.
Maar wat moet ik dan intypen na a:>_
Om Windows op te laten starten?
 
Windows gaat niet starten. Door die bootdisk kom je in de command.com en kun je met dos commando's bestanden naar A kopieren.
 
Windows gaat niet starten. Door die bootdisk kom je in de command.com en kun je met dos commando's bestanden naar A kopieren.

Ooooo, dat dacht ik. Gaat het denk je wel lukken als ik de Windows cd heb? (die heb ik ook)
 
Ja, maar wat dan, je wilt niet formatteren, dus een setup opstart van Windows wil je niet denk ik?
 
Ja, maar wat dan, je wilt niet formatteren, dus een setup opstart van Windows wil je niet denk ik?

nee. Heb nu de harde schijf in een andere computer gedaan. Maar kan niet bij de bestanden komen, hij zegt dat ik de schijf eerst moet formatteren. Maar dan is de schijf leeg. Weet jij misschien hoe ik toch op de schijf kan komen via die computer?:D
 
Ja, dág.................... daar heb ik nu hierboven een stuk of tig berichten over geschreven!
 
Ja, dág.................... daar heb ik nu hierboven een stuk of tig berichten over geschreven!

Nee, ik bedoel een prgrammatje ofzo. Ik weet dat ik het op een floppy kan zetten maar dat is zo veel werk.

Maar ja, Bedankt voor je hulp;)
 
Tijd is iets waarover je kunt beschikken, bestanden die door een actie verdwijnen niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan