Windows 98 terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilith79

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
6
Hoi,

Gister heb ik de computer van mijn moeder helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dat is helemaal goed gegaan maar toen ik de resolutie wou verhogen ging het mis. Na het verhogen liet ik de computer opnieuw opstarten en nu is alles onleesbaar geworden en het hele scherm flikkert.

Nu vraag ik me dus af of het mogelijk is op een eenvoudige manier deze resolutie ongedaan te maken of dus Windows 98SE terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen (via DOS bijv.). Of moet ik alles weer opnieuw installeren?
Ik heb een opstartdiskette.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Lilith
 
Opstarten in veilige modus en daar de videokaart (via apparaatbeheer) verwijderen. Opnieuw opstarten en de videokaart weer installeren.
 
win 98

Start comp met f8(veilige modus) (verscheidene malen op f8 duwen tijdens opstarten)zet dan je scherm op vga en probeer dan alles weer goed te zetten
 
Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar het lijkt erop dat de F8 het niet meer doet....
 
Ik lees net in een andere post dat je bij Windows 98 met SHIFT in de veilige modus komt. Ik ga het later vanmiddag proberen.
 
Volgens Microsoft zou het Control of F8 moeten zijn dat je ingedrukt moet houden. De praktijk wijst uit dat je F8 zeer herhaaldelijk hoort in te drukken voor resultaat. Vanaf het begin F8 indrukken werkt dus niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan