windows 98 usb bootable maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
657
hallo.

ik wil heel graag windows 98 op mijn oude computer hebben.
het liefst met een usbtje of anders een cd. geen floppy....:p
zou iemand me kunnen helpen.

gr pascalboy
 
Ik heb wel een bootable ISO voor je in een ZIP bestand van 490 MB.
Installatie van Windows 98 SE Nederlands, inclusief benodigdheden.
Maar hoe krijg ik die bij je?

@TheKnight:
Voor installatie maakt het niet zoveel uit.
USB wordt ondersteund door Windows vanaf Windows 98 SE (Second Edition)
 
Laatst bewerkt:
hallo
bedankt voor de reactie's.
me pc ondersteund booten vanaf een usb zo heb ik er ook al windows 7 op gekregen maar ik wil er graag windows 98 nu op zetten. de harde schijf is 80gb die er nu in zit dus dat lukt ook wel anders heb ik er nog een van 10 gb (meer dan 10 );p. ik heb ook al een windows 98 iso alleen geen boot bestanden en geen idee welk formaat me usb moet zijn. en hoe ik dit verder doe.
 
Laatst bewerkt:
waarom windows 98. daar heb je niks meer aan. gebruik windows xp (misschien).
Download `windows 7 usb/dvd download tool` (alleen iso bestanden).
 
Als je de installatiebestanden al hebt dan heb je nog een Windows 98 Boot disk nodig.
Die is ook voor USB beschikbaar:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Formatteer je USB als FAT32, Windows 98 ondersteund geen NTFS.
Start je PC met de boot stick.
Als er in die PC al een harddisk zit die geformatteerd is als FAT32 gebruik je het volgende commando om de systeembestanden over te zetten van de Boot USB naar de C: schijf: sys c:
Herstart de PC vanaf de C: schijf.
Plaats nu de USB met de Windows 98 installatie en start dan Setup.exe.

Als de harddisk hierop nog niet is voorbereid moet je eerst een partitie maken.
Hiervoor zijn, nadat je van de Boot USB bent gestart de commando's fdisk en format beschikbaar.

waarom windows 98. daar heb je niks meer aan.
Naast dat het geen antwoord op de vraag is zijn er best redenen te bedenken om Windows 98 te installeren.
Gewoon omdat je het leuk vind bijvoorbeeld, of om nog eens te kijken van "hoe zat het ook alweer in Windows 98", of om puur nostalgische redenen en er is vast nog wel meer voor te bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Als de PC het opstarten vanaf een USB stick ondersteund moet het werken zoals ik in m'n vorige bericht beschreef.
 
Ik kan me herinneren dat toen ik de USB stick van Helpmij.nl kreeg ik moeite had om deze op win98 te installeren.
Er was een apart opstartprog voor nodig om win98 duidelijk te maken dat er een ander opslagmedium gebruikt werd.
In die tijd was dat niet zo vanzelfsprekend.
Elke keer als ik Win98 installeer moet ik dat progje opnieuw gebruiken anders geen USB stick.

Ik kan me dus wel voorstellen dat een opstart USB stick voor Win98 niet zo eenvoudig is als 't lijkt.
Ik kwam op YouTube een handleiding tegen, misschien is 't van nut.

http://www.youtube.com/watch?v=5Qd7cDbtwj4

:)
 
oke bedankt allemaal.
het is niet gelukt ik kreeg hem wel te starten maar naar opnieuw opstarten was ik alles weer kwijt dus ben toch maar gegaan voor windows xp en dat werkt ook nog wel. heel erg bedankt allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan