Windows 98 wil maar niet booten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniaxx

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Berichten
347
Dag beste helpmijers,

Ik zit met een probleem (wie niet?:D)
Ik heb onlangs voor mijn vader Win 98 op mijn pc gegooid samen met Win XP. Mijn vader moet niks weten van Win XP, hij wil uiteraard met win 98 werken, het is veel vertrouwder voor hem.

Nu dan, als de pc opstart kom ik vanzelf in een menu waar ik de besturingssysteem kan kiezen. Ik heb dus Win XP en 98 op staan. Alles is vlekkeloos verlopen tijdens de installatie. Windows 98 deed het eerst ook prima. Maar nu komt het: Ik kom Win 98 niet meer, als ik in de lijst met besturingsystemen 98 heb aangevinkt loopt alles prima totdat ie ineens spontaan reboot. Ik kan helemaal niks meer! Hij wil 98 maar niet booten. Wat kan ik hier aan doen? Verder kan ik wel in veiligheidsmodus komen, maar ik zou niet weten wat ik hier moet veranderen om het weer goed te krijgen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn vader heeft 98 echt nodig voor een aantal zaken.

Alvast heel erg bedankt!
 
Start op met de XP cd,en ga dan naar de repair console.In de prompt tik fixboot en dan enter.Opnieuw opstarten en klaar.Zijn je schijven FAt of NTFS?
 
Met de Xp cd? Maar ik wil toch 98 weer normaal laten booten. Mijn schijven zijn trouwens FAT.

Ik heb zowel 98 als XP op Schijf C:. Ik heb het net even geprobeerd met de Win xp cd en dan staat er '''wilt u een nieuwe opstartsector maken in de partitie? (zoiets stond er) Maar kunnen er dan geen conflicten onstaan met beide besturingssystem op 1 schijf?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door pcmaniaxx
Kom op mensen, help me eens:D

Hoi,

Denk dat je toch even terug naar AF moet.
Ik heb zelf ook een dualboot ME/XP waarbij ik WinME als eerste geinstalleerd heb op C:/ en daarna WinXP op D:/

Als je er niet uitkomt zou ik dit proberen.

Grtzzz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan