windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Ik heb een Toshiba Satelite laptop waarvan ik de harde schijf heb geformateerd. Nu wil ik windows 98 opnieuw instaleren maar dat lukt niet ik krijg alleen een dos scherm met
C:\> Kan ik windows 98 niet op een andere manier instaleren
via discette of zoiets dergelijks.
Heb het vermoeden dat de cd-rom drive misschien stuk is.

Type laptop is S1620CDS
Model PS162E-18886-DU

Ik hoop dat iemand kan helpen.

F. Kuiper

Misschien is je win98 wel geen bootable cd?

Groet Hanna

Hoe kom ik daar dan achter of het een bootabel cd is?

Geplaatst door hanna
Misschien is je win98 wel geen bootable cd?

Groet Hanna
Het word wel in het geheugen geladen maar wanneer het instaleren begint en je het overzicht krijgt van dat het ongeveer nog 39 minuten duurd voor het instaleren klaar is dan gaat het fout.

via een opstartdiskette kun je opstarten en van daaruit moet je c:setup kunnen invoeren.
Heb je een opstartdiskette?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9
via een opstartdiskette kun je opstarten en van daaruit moet je c:setup kunnen invoeren.
Heb je een opstartdiskette?
Ja ik heb van internet een opstartdiscette gedownload in geinstaleerd en dan krijg ik ook op het beeldscherm
C:\> Maar ik weet verder niet welke commandos ik daar kan invoeren. Als ik daar dit invoer wat jij zegt dan gebeurd er niets

klopt ook ik denk dat c je harde schijf is en moet je dus E:>SETUP intoetsen want e is je cdrom station.

Laatst bewerkt:
moet je dus E:>SETUP intoetsen want e is je cdrom station

Het kan ook een andere letter zijn, moet je even kijken bij het opstarten van de diskette, hij zegt dat dan welke letter.

dus je typt dan jouwletter:\setup

Geplaatst door hanna

Het kan ook een andere letter zijn, moet je even kijken bij het opstarten van de diskette, hij zegt dat dan welke letter.

dus je typt dan jouwletter:\setup
Oke, ga dit nu proberen.
heb al verschillende letters geprobeert maar tot nu toe niets.
ga nu de opstartdiscette weer proberen.
Ik ben zeer blij met de moeite die jullie voor mij doen

Geplaatst door Snarf66

Oke, ga dit nu proberen.
heb al verschillende letters geprobeert maar tot nu toe niets.
ga nu de opstartdiscette weer proberen.
Ik ben zeer blij met de moeite die jullie voor mij doen
Ik heb nu de opstartdiscette geinstaleerd en krijg deze melding Drive E: = Driver MSCD001 unit 0
To get help, type HELP and press ENTER.
A:\>

Geplaatst door Snarf66

Ik heb nu de opstartdiscette geinstaleerd en krijg deze melding Drive E: = Driver MSCD001 unit 0
To get help, type HELP and press ENTER.
A:\>
Ok, als ik nu E:\setup doe en enter druk krijg ik deze melding

CDR101: Not teady reading drive E
Abort, Retry, Fail?

als je opstart met je opstartdiskette kun je kiezen met of zonder cdrom ondersteuning,wat kies je dan???
je moet kiezen voor opstarten met cdrom ondersteuning.

Laatst bewerkt:
dan kan je pc je drivers voor cdrom niet vinden.
effe zoeken....
Nog ff een vraagje:je hebt de letter D: ook geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Heb je geen bootable Windows-cd? XP is bootable. Start daarvan op en begin Windows te installeren. Als je aan het punt bent gekomen om de schijf te formatteren, doe dat dan in FAT. Zet daarna gewoon de pc uit en start op met je Win98 .
Dan kun je ook Windows 98 weer installeren.

Dan kun je gelijk testen of je cdplayer het nog wel doet.

Geplaatst door maikel9
dan kan je pc je drivers voor cdrom niet vinden.
effe zoeken....
Nog ff een vraagje:je hebt de letter D: ook geprobeerd?
Ja heb ik okk al geprobeerd krijg dan de meldin
Bad command or file name

Geplaatst door hanna
Heb je geen bootable Windows-cd? XP is bootable. Start daarvan op en begin Windows te installeren. Als je aan het punt bent gekomen om de schijf te formatteren, doe dat dan in FAT. Zet daarna gewoon de pc uit en start op met je Win98 .
Dan kun je ook Windows 98 weer installeren.

Dan kun je gelijk testen of je cdplayer het nog wel doet.
Okiedokie, gaat dit proberen.
Laat het weten als het gelukt is.

Geplaatst door Snarf66

Ok, als ik nu E:\setup doe en enter druk krijg ik deze melding

CDR101: Not teady reading drive E
Abort, Retry, Fail?

Volgens mij betekend deze melding gewoon dat jou cd stuk is, of je cdrom speler kan gewoonweg de cd niet lezen (denk aan ouder cd rom speler en nieuwe cd...)

aangezien je de melding van de mscdex krijgt dat jou cdromspeler de E: is heeft dit verder niets te maken met drivers of ietsdergelijks

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ellasar

Volgens mij betekend deze melding gewoon dat jou cd stuk is, of je cdrom speler kan gewoonweg de cd niet lezen (denk aan ouder cd rom speler en nieuwe cd...)

aangezien je de melding van de mscdex krijgt dat jou cdromspeler de E: is heeft dit verder niets te maken met drivers of ietsdergelijks
Ondertussen is het gelukt om win 98 te instaleren.
Met dezelfde cd.
Alleen nu heb ik nog geen geluid.
Bij eigenschappen voor software staat wel een vinkje voor multimedia.

Gezien de laptop die je gebruikt zou ik even gaan kijken op de site van Toshiba.

Daar staan de drivers voor de laptop.

Want laptops zijn rare dingen want die zeggen dat ze bv een y geliudskaart hebben , maar pas wllen doen als je een driver van x installeerd.

Dit heeft te maken met het kunnen plaatsen van een geluidskaart op het mainbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan