windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzepelsje

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
18
Ik wil beelden van mijn digitale filmcamera via de computer op dvd branden. Wij hebben w 98 , 20 Gb harde schijf en 1000 Mhz. De ene computerzaak zegt dat het wel kan met een grotere schijf en de ander zegt dat W 98 geen digitale beelden kan verwerken en dat het dus niet gaat lukken. Heeft iemand ervaring hiermee, want aan die "deskundigen" heb ik zo ook niets! :mad:
 
heb je wel windows 98 SE
windows 98 gaat hier problemen mee krijgen.
 
Ik weet de factor niet meer maar als je een 20 gig schijf hebt en daar vanuit gaan dat deze helemaal leeg is
dan heb je een uitdaging met branden
in theorie raw zal de film 10Gig zijn om deze kleiner te maken zal je 5 gig buffer moeten hebben dus dat is al 15 gig dan nog het nieuwe bestand van 4 gig is 19 gig dus kom je niet uit met je ruimte :(
 
Hou er in ieder geval rekening mee dat fat32 geen bestanden groter dan 4gb aan kan
 
Ja, het is W 98 SE, kan het met een extra harde schijf lukken of beter een andere computer?
 
beter een andere windows versie.
en over het algemeen is het dan ook een andere computer.
 
Ik zou kiezen voor een extra interne harddisk en windows XP met NTFS.
XP met NTFS indeling omdat je bestanden groter gaan worden dan 4 Gb
Extra harddisk (minimaal 40Gb) omdat je die ruimte toch wel nodig zal hebben. In het voorbeeld van GTD gaat het alleen nog maar om een onbewerkte film, als je hier nog overgangen en commentaar aan toe wilt voegen heb je meer dan de beschreven 19 Gb nodig. (prijs vanaf € 40)
Ook voloende intern geheugen (512 mb of meer) is aan te raden, minder kan wel, maar zal de snelheid niet echt ten goede komen. (SDram € 30 per 128mb)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan