Windows 98SE en Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
544
Ik heb op mijn eene computer win98SE en op mijn andere computer Xp prof.
Maar steeds als ik mijn netwerk in stel zien de twee computers elkaar niet.

De werkgroep is het zelfde (THUIS);
Ik gebruik een crossed over kabel.
en mijn netwerk kaarten doen het allebei.
Ook heb ik bij windows XP de firewall geprobeerd uit te schakelen.

heeft iemand nog ideeën?

Doei!
 
Heb je een router of hub?
Gebruiken beide pc's het internet?

Zie ook de info in de bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Paul-RT zei:
Heb je een router of hub?
Gebruiken beide pc's het internet?

Zie ook de info in de bijlage.

ik ge bruik een crossed over kabel zonder internet...
 
Geef ze eens vaste ip adressen, en niet die wizard draaien, ook niet op de 98 pc.

Als je wel op de 98 pc kan komen vanaf de xp machine, zul je op de xp comp de rechten moeten veranderen.
 
hoe geef ik die rechten (ik krijg inderdaat de melding dat ik geen rechten heb):)
 
In mapopties vanuit verkenner, bij extra, of configuratiescherm, eenvoudig delen van bestanden en mappen uitvinken, nu krijg je extra tabblad bij schijven, mappen en bestanden bij eigenschappen erbij.

In dit tabblad beveiliging kun je als je toevoegen, geavanceerd, nu zoeken aanklikt, diverse gebruikers selecteren en deze de rechten geven die je wilt, voor dit netwerkje kun je gewoon voor iedereen kiezen.

Dit, als je dat wilt, moet je ook voor de beveiligde systeem mappen doen, en de eventuele gebruikers mappen.
 
eenvoudig delen

Eenvoudig delen kent alleen XP, dus niet zoeken in je 98 machine.

Eric.

P.S. Soms help het ook als je in een gebruiker aan maakt in 98 met de zelfde naam en wachtwoord als op je XP
 
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier

Het ligt niet aan je ogen hoor.

Wel mooi zo'n zwart vlak, zie je niet vaak.

@TS waarschijnlijk was je vergeten wat je geknipt had in een nieuwe afbeelding te zetten.

Eric.
 
leg eens uit welke van de 2 ( pc's)de 2 netwerkkaarten heeft en wat je precies! gedaan hebt?
 
oke:

ik had een win 98 pc gekocht (hele oude) waar de netwerk software op de C: schijf stond. gelijk de dag daarnaa crossed over kabel gekocht. na een tijdje klooien deed het netwerkje het perfect. maar omdat ik de 98 pc wilde updaten moest ik het internet op.
Dat heb ik via die netwerkkaart gedaan. waar door de instellingen werden veranderd.
Weer hel lang zitten klooien en uit eindelijk computer geformatterd. (wel eerst een back-up van de netwerk software gedaan). en toen lukte het niet meer:(
kijk hier voor screen shots.

als iemand meer screenshots wil vraag het dan...
 
Twee dingen die ik niet begrijp.

Waarom een vast IP adress op je 98 machine. En klopte het dat ik bestanden delen miste in 98.

Waarom een beveiliging via smartcard of zoiets, op je XP, heb je dat dan ??

Eric.

P.S. Computer boven is je 98 machine of je XP
 
Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
P.S. Computer boven is je 98 machine of je XP
boven is mijn xp
Eric_Daleboudt zei:
Waarom een vast IP adress op je 98 machine.
is handig als ik spel speel en naar ip word gevraagd
Eric_Daleboudt zei:
En klopte het dat ik bestanden delen miste in 98.
nee:p
Eric_Daleboudt zei:
Waarom een beveiliging via smartcard of zoiets, op je XP, heb je dat dan ??
ik heb geen idee wat je bedoeld..
 
Waarom zijn de shares op mijn Windows 2000/XP/2003 pc niet te benaderen vanaf Windows 95/98/ME?
Dit is een probleem wat meer voorkomt, wanneer je namelijk het inlogscherm krijgt als je de share wil benaderen dan kan je intypen wat je wilt, maar dat zal niet werken. De beste oplossing is om een useraccount aan te maken op je Windows 2000/XP/2003 pc met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als wat je op de Windows 95/98/ME gebruikt om in te loggen.
De makkelijkste manier is om het guest-account te activeren op de Windows 2000/XP/2003 pc, maar houdt er dan wel rekening mee dat iedereen toegang heeft tot de shares waarbij je het guest-account rechten geeft. Dit kan je opgeven bij, mits je het 'eenvoudig delen' van Windows XP hebt uitgezet, bij de optie delen / machtigingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan