Windows 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je dan met dit in een berichtje eerder:

"Ik heb de harddisk aan de pc hangen en heb alle bestanden van de floppy gekopieerd"

Ed

Uhhmzz, heb je een windows 98 cd?? Dan kan je ook vanaf daar het sys commando geven.

Heeft geen effect, ik krijg dezelfde melding als ik het laptopje opstart

"Verwijder schijven of media
Druk op een toets"
Dit betekent dat hij wel iets gevonden heeft, want het apparaat zelf is Engels. Dus misschien moet ik nog een klein dingetje aanpassen?

Doe eens alleen het sys commando en laat het bestanden kopieren achterwege.
Als de laptop dan opstart kun je met de interne commando's naar de betreffende directory gaan en de setup starten.

Maar ik kan helemaal niks met de laptop.
Ik krijg alleen het bios post screen te zien, en dan 'verwijder schijven of media druk op een toets' als ik dat doe (op een toets drukken) gebeurt er niks, ik kan echt helemaal niks met het apparaatje
ik hoopte dus dat je een soort bat bestandje kon aanmaken die gewoon de setup.exe zou opstarten (ik heb namelijk de win98 setup op het harde schijfje in c:\win98 staan)

Even bij het begin beginnen.
Je hebt op de harddisk een primaire partitie gemaakt (en actief gemaakt).
Je formatteert de harddisk als FAT32
Vervolgens zet je het systeem over ( sys commando)
Daarna zou de harddisk bootable moeten zijn.
Hierna kun je de win98 directory er naartoe kopieren en vanuit daar gewoon de setup kunnen starten.

Ik weet niet of ik dat heb gedaan
maar waar moet ik dan het sys commando gebruiken!? ik snap er geen snars van

Dit probleem is opgelost!!

Ik heb de eerste sessie van de windows 98 setup (het kopieren van de bestanden etc.) op een andere laptop gedaan, de tweede sessie (hardware, naam, serial etc.) ga ik nu doen op het laptopje.
Ik ben zeer blij! :D

Dit probleem is opgelost, als ik nog op een ander probleem stuit horen jullie het wel..
bedankt iedereen voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan