Windows 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er een USB poort op zit dan wel even in de BIOS checken dat ie hier ook van kan opstarten..:)

Ed

Er zitten twee usb poorten op het apparaat, erkan niet vanaf geboot worden

Ik heb nu het diskettestation uitgeschakeld omdat ik die toch niet gebruik,
nu staat er 'operating system not found'
ik denk dat ik een van de diskettebestanden aan moet passen. ga het proberen

Ach zo, er zit dus wel een floppydrive in de laptop.
Dat veranderd de zaak.

Kan je deze in het BIOS aanzetten en dan booten via de opstartflop?
Zet dit station dan als first boot en de HD als second boot

Nee je hebt me verkeerd begrepen, deze gebruik ik niet omdat hij er niet op zit, dat bedoel ik :o

Weet jij toevallig waarnaar de laptop zoekt als hij vanaf iets moet booten? Moet ik dan iets in het autoexec.bat bestandje aanpassen? daar sys c: intypen ofzo?

Was jouw vraag vregeten te beantwoorden :o nee het bios ondersteunt het niet.

Houdt het wat mij betreft op als je nergens vanaf kunt booten.

Misschien iemand anders ?

Voor de zekerheid nog even deze vraag:

Je kunt dus via een andere pc de laptopschijf benaderen..klopt?

Ed

Even denken hoor.
Gebruik de opstartdisk die eerder is gegeven.
Hang de harddisk tijdelijk aan een andere pc.
Type vanaf de diskette sys X: waarbij X staat voor de driveletter van de laptop harddisk.
Kopieer vervolgens ALLE bestanden van de diskette naar de harddisk (dus ook verborgen en systeembestanden)
Vervolgens zou je nu vanaf de harddisk moeten kunnen booten.

Even denken hoor.
Gebruik de opstartdisk die eerder is gegeven.
Hang de harddisk tijdelijk aan een andere pc.
Type vanaf de diskette sys X: waarbij X staat voor de driveletter van de laptop harddisk.
Kopieer vervolgens ALLE bestanden van de diskette naar de harddisk (dus ook verborgen en systeembestanden)
Vervolgens zou je nu vanaf de harddisk moeten kunnen booten.

Wacht even.
Ik snap het niet.
Wat moet ik nou precies doen? Ik heb de harddisk aan de pc hangen en heb alle bestanden van de floppy gekopieerd.
Nu ben ik naar F:\ gegaan (hij wordt in vista herkend als gewone harde schijf) heb cmd opgestart en sys f: getypt. Er gebeurt niks, en er komt een foutmelding :/

Wat is het format eigenlijk van de HD

Ik heb nooit geprobeerd om via deze manier te booten, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat zo'n oude laptop niet met ntfs overweg kan.
FAT16 zou geen problemen moeten geven FAT32 zou ik even niet weten.

Ik geef geen garantie maar als je zo graag dat oude laptopje aan de praat wil krijgen is dit misschien nog een optie :

Ik heb het zelf nogal eens voor elkaar gekregen om op een harde schijf Windows 2000 te installeren en dan deze schijf vervolgens gewoon in een andere computer te hangen en voila..hij startte gewoon op.....Win2000 is wat toleranter dan XP wat dit betreft....en het ging ook om wat oudere pc's.
Win2000 is ook veel lichter dan XP en voor zo'n laptopje dus nog wel te doen.
Je moet dan wel een Win2000 cd zien te krijgen (en dus vanaf een andere computer installeren).

Ed

Ja het bijzondere aan dit apparaatje is dat het een touchscreen heeft en erg klein is.
Maar ik heb er toch het liefst w98 op ivm software.

Nu ben ik naar F:\ gegaan (hij wordt in vista herkend als gewone harde schijf) heb cmd opgestart en sys f: getypt. Er gebeurt niks, en er komt een foutmelding :/
Misschien niet duidelijk genoeg geweest.
Je moet vanaf de floppy het sys commando geven.

info

In mijn computer zit ook geen floppydrive
maar heb al een idee, ik ga het via virtual pc doen

Nog duidelijker :)

Start > uitvoeren > cmd > in DOS scherm A: typen > dan sys F:

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan