Windows account bij inlog geeft veel problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Hallo Helpmij'ers,

Vraag/probleem: heb vanmiddag zitten knutselen met gebruik van een Hotmail/Outlook account.
Helaas werkt nu een aantal applicaties niet meer. HELP!
Hoe kan ik weer schakelen naar m'n vorige, werkbare, situatie?
(Systeemherstel - as usual - is niet geactiveerd).
 
Kan je 'werkt niet' wat ruimer omschrijven?
 
Hi Aar, zeker.

Met m'n nieuwe Officepakket moest ik me aanmelden met m'n Hotmail/Outlook account.
De computer start hier nu mee op en nu werkt Adobe Premìere én Steam niet meer.

Kan ik switchen naar m'n andere account v.w.b. aanmelding Windows en zo ja, hoe doe ik dit?
 
Wat gebeurt er dan als je Steam en Adobe Premiére opstart? Wordt het proces wel zichtbaar is in het taakbeheer?
 
Steam wil nu steeds updaten en Premìere laadt een aantal services, maar geeft vervolgens deze melding:

Bekijk bijlage 372730

Bekijk bijlage 372731 en niets bij 'Services' te zien

Bij op te starten programma's zie ik ook dat o.a. Adobe Bridge en Steam níet voor 'all users' ingesteld staan, maar alleen voor die Microsoft account - heb ik het idee.
 
Laatst bewerkt:
Bijlage werkt niet vanwege een bug in het forum. Kan je ze op imgbb.com uploaden?
 
Oh vreemd, bij mij wel.

Hierbij, met dank:



 
Aanvullend: het typische overigens is dat ik ook de versie van 2023 van Premìere op m'n computer heb staan (maar niet echt in gebruik vanwege de wéér veranderde interface) - en deze start wel gewoon op.

Maar .. ook hier weer (andere) foutmeldingen.

Ik zal eerst maar 'ns de minst ingrijpende actie ondernemen met het deïnstalleren (diep) van zowel Adobe als Steam.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het er los van staat. Open anders een ticket bij Adobe. Die denken graag mee over een oplossing.
 
Maar bij Steam ondervind ik dus ook problemen. Daarnaast is het een door de Microsoft account veroorzaakt probleem.
 
Hi route99, excuus voor de verlate reactie, maar gisteren echt hele ochtend en middag met troubleshooting beziggeweest.

Het is opgelost!

Uiteindelijk ben ik stevig met het BIOS beziggeweest, CMOS gereset, MEMcheck, Flashen lukte om een of andere reden niet, knoopcel vervangen. Toen bleek dat bedraad toetsenbord en onbedrade muis het wel in de BIOS omgeving deden, maar het toetsenbord niet in de Windowsomgeving. Ik kon mijn wachtwoord niet instellen.
Later met nog meer geknutsel en USBpoorten checken, de bootmanager uitgezet en een nieuwe Win10 versie incl. Office 365 via USB stick geïnstalleerd plus ander Microsoft wachtwoord ingesteld. Nu werkt het allemaal vlekkeloos totnogtoe. Ben nu eerst natuurlijk weer alles aan het updaten etc.
 
Laatst bewerkt:
Bizar verhaal, ik had dit nooit gekoppeld aan de startvraag. Hoe kon je überhaupt met dat systeem werken bij zulke problemen?
Gelukkig ben je er zelf wel achter gekomen:cool:
 
Dat is een goede opmerking, v.w.b. de startvraag. Het werd ook van kwaad tot erger.

Het vreemde overigens ook, was dat ik naast Premìere 2022 ook 2023 geïnstalleerd had staan en die werkte wél gewoon ok.
Ik had al 'n tijdje een paar foutmeldingsvensters bij het opstarten.

Nu weer alles mooi schoon en kan ik hopelijk weer goed monteren etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan