Windows activatie help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick12

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Ik heb in mijn broertjes computer een nieuwe videokaart gezet en nu moet ik windows opnieuw activeren. Opzich geen probleem dacht ik. Blijkt dat hij veel problemen heeft op zijn PC. Oa geen systeemherstel kunnen openen en als ik dubbelklik op windows activatie dan krijg ik alleen een blauw scherm. Voor de rest niks.

Nu heb ik naar microsoft gebelt en die zeggen mij niet te kunnen helpen en dat ik contact op moet nemen met de winkel waar de computer is gekocht.

Maar ik kan helemaal niet meer in die computer! Wat moet ik doen? Kan ik windows op 1 of andere manier nog opstarten? En wat kan de computerwinkel hieraan veranderen dan?

En kan ik windows niet herinstalleren als ik niet verder kan dan het Welkom menu?

Hoi,

Als je toch al opnieuw moet activeren zou ik een schone installatie overwegen.
Maar is het een merk pc en een oem versie van windows?
Kijk eerst wel even voor de drivers die je nodig hebt zoals videokaart moederbord etc.

MOdag

Hoi,

Heb je wel de product kode en waarom moest je contact opnemen met de winkel?

Modag

Welkom bij Helpmij.nl

Hoe oud is de pc? want als er nog garantie op zit en er zijn al problemen mee, kun je beter de winkel de problemen op laten lossen, aangezien die er ervaring mee hebben. ( Maar dat is mijn mening ;))

Weet ik niet precies. 3 jaar geloof ik ofzo.

Wat kan de winkel doen waar ik mijn PC heb gekocht?

Hoi,

Dan heb je geen garantie meer maar waarom moest je van microsoft naar de pc winkel?
En welke versie is het van windows?
En heb je de cd van windows of een restore cd-rom of staat hij op een partitie van je hd?

Modag

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik niet in het activatie scherm kan komen. En nu ook niet meer in windows. Hence: Ik kan niet meer inloggen in windows, omdat ie zegt dat de evaluatieperiode is afgelopen. Als er dan word gevraagd: Wilt u windows nu activeren? Druk ik op ja en krijg ik een leeg blauw scherm. Druk ik op nee dan ga ik terug naar het Welkom scherm.

Ik kan dus niet in mijn computer komen. En microsoft vroeg om een code van mijn computer en er kwam OEM invoor en toen zeiden ze dat ik contact moest opnemen met de winkel waar ik het gekocht heb..

het is windows XP professional

Hoi,

Als je de product code niet hebt wordt het inderdaad een probleem ik zou even inderdaad met de winkel contact opnemen waar je de pc gekocht hebt die kunnen je misschien verder helpen.
Modag

Oke dan zal ik hun even bellen. Zijn hun wel in staat dan windows te activeren voor mij? Mijn bedoeling is namelijk windows te herinstalleren van de week, zelf wil ik dat graag doen. Maar dan moet ik wel eerst in windows kunnen komen.

Hoi,

Die zouden wel je problemen voor je op kunnen oplossen .

Zou even kijken of je de bon nog hebt praat wat makkelijker.

Modag

Bedankt voor je snelle reacties en tips. Ik zal de winkel even bellen vandaag

Misschien wordt wat je dan nog doen kunt stap voor stap uitgelegd op de Microsoft site. http://support.microsoft.com/kb/314935/nl Het begint ermee dat de resolutie verkeerd kan zijn ingesteld en vertelt je vervolgens op te starten in veilige modus om dat te kunnen veranderen op verschillende manieren. Bij jou is er sprake van een nieuwe videokaart en ook dat de activatie op datzelfde punt niet verder gaat.

Trouwens, heb je de vorige videokaart nog?

Hoi !

Dat Microsoft je naar je PC-leverancier stuurt is heel normaal: bij een OEM-licentie is de licentiehouder verantwoordelijk voor het besturingssysteem , en niet Microsoft !

Vandaar ook het prijsverschil tussen een OEM- en een normale versie !

Maar: als jij je licentie-code kwijt bent (???) kan je leverancier je waarschijnlijk ook niet legaal helpen......

Bovendien: voor een nieuwe installatie hoef je alleen in het bios te zijn, en echt niet in Windows....

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb mijn vorige videokaart nog. Hoef ik windows niet meer te activeren als ik die er weer in zet dan?

Ik heb mn licentie code nog wel. Ik herinstalleer windows wel gewoon vanavond. Wou alleen proberen om nog in mn systeem te komen om wat bestanden op een externe harde schijf te zetten. Gewoon wat dingen die ik wil bewaren.

Nou, gewoon een kwestie van proberen dus. Kan je dan nog opstarten in veilige modus en de VGA modus starten zoals op de genoemde Microsoft helpsite staat?

Dat zal ik even proberen zodra ik thuiskom. Dan kan ik tenminste nog even wat bestanden overzetten!

Hey ik laat het jullie wel weten of het goedkomt! In ieder geval harstikke bedankt voor jullie tips en reacties :thumb:

Je vroeg of je Windows bij gebruik van de oude kaart niet meer zou hoeven te activeren. Die melding kan dan wél komen.
Microsoft gaf zelf ooit het volgende telefonisch advies bij de onterechte herhalende vraag om te activeren. Mogelijk helpt dat.

Windows vraagt steeds om geactiveerd te worden

Oplossing:
eerst een back up nemen van wpa.bak en wpa.dbl in de map c:\windows\system32
daarna wpa.dbl verwijderen in c:\windows\system32
daarna de bestandnaam van wpa.bak wijzigen in wpa.dbl in c:\windows\system32
daarna gaat u naar start => zoeken ==> bestanden en mappen ==> alle bestanden en mappen en typt
daarin reset, wacht even tot het zoeken voltooid is en verwijder alle bestanden met reset die
voorkomen in c:\windows of c:\windows\system32, behalve reset.dll en resetservice.exe, omdat
deze niet kunnen verwijderd worden omdat ze in gebruik zijn, herstart hierna de computer
normaal is uw probleem nu opgelost

Dat zou in een dergelijk geval iets voor jullie kunnen betekenen omdat er een bestand wordt teruggezet. Je hebt kans dat het opnieuw gebruiken van de oude kaart dan wat oplevert.

Herinstallatie is leuk maar een legale versie van Windows kan in principe maar enkele malen geactiveerd worden. Zou je niet hoeven te activeren, dan is er een bestand waarvan je een backup kunt maken en die je daarna terug kunt zetten. Ik heb begrepen wpa.dbl in windows\system32 Mogelijk moet je nu gebruik maken van wpa.bak en die hernoemen in wpa.dbl Houdt het voor de zekerheid maar achter de hand.

Ik heb hier niet veel ervaring mee. Iemand?

Hoi !

Vaak gedaan: werkt prima !

Maar: ik installeer PC's aan de lopende band en heb nog nooit moeilijkheden ondervonden bij de installatie van een nieuwe videokaart !

De her-aktivatie treedt pas in werking bij het vernieuwen van 3 essentieele onderdelen in je PC !
(Mobo, processor, graka)

Zeker NIET na de installatie van een nieuwe kaart.

Dus ga ik er vanuit dat hier iets anders aan de hand is, of dat er veel meer aan de hardware veranderd is dan @TS aan geeft.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan