windows activeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
1.289
hoi

ik heb een probleem ik heb wins=dows xp home op mijn laptop nu moet ik hem activeren maar dat gaat niet weet iemand hier een oplossing voor .
hij geeft aan nummer bericht 45080

het is een legale versie van windows

groetjes
en bedank
 
op een schone instalatie zit je inderdaad met een probleem, heb hetzelfde ook ervaren op mijn pc na een complete herinstalatie, en zit er nog mee te vechten, maar heb ook een oplossing voor mensen die nu windhoos home hebben draaien die geactiveerd is, je moet twee bestandjes uit je system32 directory even opslaan op een verwisselbaar medium (cd usb-stick of floppy) en die na de instalatie weer terug zetten, (via de veilige modus(F8) tijdens de boot)dit kan echter ook alleen als er geen veranderingen in systeem zijn doorgevoerd, anders begint ie weer te zeuren om activatie. het gaat om de volgende twee bestanden die je uit je system32 dir moet kopieren.

wpa.dbl en wpa.bak nadat je opnieuw geinstaleerd hebt moet je deze twee terugschrijven naar je system32 map en dan vraagt ie niet meer om activatie omdat daar de activatie gegevens in staan. dit zijn verborgen bestanden dus even aangeven dat je alle bestanden wilt zien.

veel succes ermee......:D
 
op een schone instalatie zit je inderdaad met een probleem, heb hetzelfde ook ervaren op mijn pc na een complete herinstalatie, en zit er nog mee te vechten, maar heb ook een oplossing voor mensen die nu windhoos home hebben draaien die geactiveerd is, je moet twee bestandjes uit je system32 directory even opslaan op een verwisselbaar medium (cd usb-stick of floppy) en die na de instalatie weer terug zetten, (via de veilige modus(F8) tijdens de boot)dit kan echter ook alleen als er geen veranderingen in systeem zijn doorgevoerd, anders begint ie weer te zeuren om activatie. het gaat om de volgende twee bestanden die je uit je system32 dir moet kopieren.

wpa.dbl en wpa.bak nadat je opnieuw geinstaleerd hebt moet je deze twee terugschrijven naar je system32 map en dan vraagt ie niet meer om activatie omdat daar de activatie gegevens in staan. dit zijn verborgen bestanden dus even aangeven dat je alle bestanden wilt zien.

veel succes ermee......:D
volgens deze site hoef je maar 1 bestandje te kopieren:

http://www.tech-notes.nl/microsoft/xp-herinstalleren-zonder-heractiveren.php
 
Je kan je Windows ook telefonisch activeren door te bellen met Microsoft. Het nummer kan je vinden bij het activerings proces.
 
Je kan je Windows ook telefonisch activeren door te bellen met Microsoft. Het nummer kan je vinden bij het activerings proces.
klopt maar dat is zo'n gedoe, allemaal die cijfertjes die je moet invoeren.
 
Dat kopieeren van die bestandjes niet wou je zeggen :p
Ik heb ook gebeld en hem nog een keer geactiveerd. Werkt heel snel.
via telefoon krijg je zo'n bandje te horen en die nummers komen nogal snel voorbij en vaak slecht te verstaan(voor mij althans) maar ja als het misgaat word je doorverbonden met een medewerking maar ik vind het maar een gedoe.Volgende keer ga ik het met die bestandjes kopieren proberen.
Trouwens ik kon normaal altijd via internet activeren en registreren maar aangezien ik de laatste tijd vaak geformateerd heb (pc aantal keren in reperatie geweest en steeds opnieuw formateren) lukte het niet meer om online te activeren want het aantal keren online activeren was overschreden(of iets dergelijks) een medewerker van microsoft zei me dat door beveiligings redenen komt, en door een goedkopere versie van XP home cd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan