Windows activeren problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

battlefield2

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Beste helpmij,

Ik wil graag mijn harde schijf van mijn dell-pc overzetten naar een HP-pc omdat deze een betere videokaart en werkgeheugen heeft.
Bij het opstarten geeft de pc aan dat windows geactiveerd moet worden (terwijl op mijn Dell windows het prima deed). Nou heb ik geprobeerd om via het internet te activeren, lukt niet omdat hij dan geen verbinding krijgt. Telefonisch activeren, waarbij je een enorme code moet invoeren, resulteerd in een computerstem die aangeeft dat er geen activatiecode kan worden gegeven en dat ik wellicht slachtoffer van piraterij ben.

Op wat voor manier kan ik winows activeren??????

Hoi....

Je kunt ook niet zomaar een schijf over zetten van de ene pc in de andere pc.En dan al helemaal niet wanneer het merk pc's betreft met hoogstwaaarschijnlijk een OEM licentie.Bijbehorend dus bij het ene of andere merk.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het niet zomaar gaat. Maar is er een manier om het wel voor elkaar te krijgen?

Windows zal opnieuw geinstalleerd moeten worden op die HP met de key van HP.
De DELL zal ook andere specs hebben als de HP.Dus zomaar een schijf over zetten gaat niet lukken.

Kan je die schijf van Dell niet als een tweede schijf gebruiken??

Laatst bewerkt:
Dus een hp schijf voor het besturingssysteem en dan die dell schijf aansluiten als opslag schijf

Ja.....indien er nog aansluitingen zijn...etc.(als slave?)
De dell schijf dan formatteren.Je hebt er dus een tweede schijf bij.

(ik ga er dus vanuit dat de HP normaal werkt)

Laatst bewerkt:
Oke dan ga ik eerst maar eens bestanden overzetten voordat ik formateer. Helaas niet de oplossing waarop ik hoopte maar toch bedankt voor de hulp!!

Jij wilde graag de meest makkelijke "oplossing":Schijf verwisselen en klaar:DDat gaat nie lukken dus nie.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan