windows activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

simone4

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2006
hallo allemaal,

de vorige keer ben ik hier goed geholpen dus ik stel al mijn mischien domme vragen gewoon hier!

ik heb windows xp op mijn eigen computer,maar nu heb ik van de week mijn windows cd rom gebruikt om xp te instaleren op mijn vaders computer,nu moet ik hem activeren krijg ik steeds te zien op zijn computer bij het aanmelden,als ik dit wil doen dan krijg ik een melding dat het aantal keer dat de ..... sleutel is gebruikt is overschreden en kan ik hem dus niet activeren.

is dat activeren echt nodig? en zoja hoe krijg ik dat dan voor mekaar ?

alvast bedankt;)

o oke en hoe doe ik dat en weet je mischien ook hoe duur dat is?

enne wat gebeurt er als ik windows niet activeer? kan ik dan over een tijdje niet meer op het systeem?

zijn een heleboel vragen maar ik heb absoluut geen verstand van computers:(

ik heb by the way wel gewoon een legale versie,ik heb mijn eigen computer vier maanden geleden gekocht,en heb door de winkel xp laten instaleren,dus dit is pas de tweede keer dat de cd rom wordt gebruikt,

Het geval is dat je XP maar op 1 computer kan activeren, soms wel meerdere keren als dat nodig is. Maar dus niet op een andere pc met een andere configuratie. Dan zul je dus een nieuwe cd van XP moeten kopen, datr kost zo'n €100-€110.

das ook schandalig eigenlijk dan,je koopt zo'n cd rom en dan heb je dr in principe niks meer aan?

Kan je altijd proberen maar geef je weinig kans met dit verhaal.
De regel is nu eenmaal dat je maar één licentie krijgt. Er zijn andere wegen maar daar mogen we je niet mee helpen.

simone4 zei:
das ook schandalig eigenlijk dan,je koopt zo'n cd rom en dan heb je dr in principe niks meer aan?

Dat is niet helemaal waar, je kan hem meerdere keren gebruiken maar wel op dezelfde PC bijvoorbeeld na het formateren.
Eigenlijk vanuit Microsoft gezien ook heel logisch.

ja mischien wel maar ik baal er wel van want als ik dat eerder had geweten dan had ik niet al dat werk gehad aan die computer,ik moest weet ik het wat allemaal opnieuw instaleren want de ethernetkaart en geluidskaart herkende hij niet meer dus moest stuurprogramma's e.d opzoeken heb er een week werk aan gehad,en dat moet ik nu dus weer allemaal opnieuw gaan doen.

maarre is dat alleen maar met xp want ik heb toendertijd mijn windows me wel op meerdere computers gebruikt

Met 98 kon het wel ja maar ook dat is/was niet legaal.
XP heeft nu de activatiecode procedure om dat dus te voorkomen. Maar leg je verhaal uit en vertel gewoon dat je andere hardware in je PC hebt gezet en nu wil activeren. Wellicht zijn ze je gunstig gestemd.

Hier het nummer voor je...laat even weten wat er uit komt, ik ben erg nieuwsgierig.

0800-0233487.

is goed:thumb: ik ga het proberen en laat het je wel ff weten. heb jij trouwens wel eens gehoord van corpfiles.zipp schijnt dat je daar een en ander mee kunt omzeilen

groetjes simone

Nee, je kan een legale XP maar 1 keer activeren op de PC waar hij voor het eerst op geinstalleerd is.

Je kan proberen de "Windows hotline" te bellen, maar ik geef je weinig kans. Bij Microsoft is het zo: Nieuw moederbord, nieuwe PC, nieuwe licentie.

Hangt van je verhaal af of ze je een activatiecode geven, of niet.

Het is niet legaal iig.. maar ik begrijp het ook wel, want 1maal zo'n bedrag uitgeven is meer dan genoeg voor thuisgebruik imo. :)

ja vond ik ook

maarre stel dat het allemaal niet lukt en ik koop een niewe licentie,herkent hij dan automatisch ook de hardware die erin zit zodat ik niet weer alle stuurprogramma's moet instaleren

groetjes simone

ga het vanmiddag ff proberen zet ik gewoon me allerliefste stemmetje op wie weet:thumb:

simone4 zei:
ja vond ik ook

maarre stel dat het allemaal niet lukt en ik koop een niewe licentie,herkent hij dan automatisch ook de hardware die erin zit zodat ik niet weer alle stuurprogramma's moet instaleren

groetjes simone

ga het vanmiddag ff proberen zet ik gewoon me allerliefste stemmetje op wie weet:thumb:

Als hij nu alle hardware herkent, zal hij dat straks ook doen.

Je kan volgens mij tijdens het activeren je serienummer veranderen die je dus bij je nieuwe licentie gekregen hebt.

oke dus dan hoef ik de nieuwe cd rom eigenlijk niet eens te gebruiken

BrEeZeR zei:
Nee, je kan een legale XP maar 1 keer activeren op de PC waar hij voor het eerst op geinstalleerd is.

Je kan proberen de "Windows hotline" te bellen, maar ik geef je weinig kans. Bij Microsoft is het zo: Nieuw moederbord, nieuwe PC, nieuwe licentie.

Hangt van je verhaal af of ze je een activatiecode geven, of niet.

Het is niet legaal iig.. maar ik begrijp het ook wel, want 1maal zo'n bedrag uitgeven is meer dan genoeg voor thuisgebruik imo. :)

Bij mij staat hij er al voor de derde keer op!!
Heb ook gewoon gebeld en uitgelegd dat ik geformateerd had.

Netwerkkabel er uithalen voor het installeren wil ook weleens helpen na een format.

xp meer keer installeren

Ik heb mij XP nu voor de 4de keer officieel geinstalleerd. De eerdte bijgeleverde code werkt niet meer (was hap.dll steeds kwijt en kon opnieuw beginnen, weg regestratie...), maar het eerder genoemde telefoonnummer geeft je automatisch een nieuwe code. Volgens mij is de pollisie ook iets anders dan we met z'n allen doen denken. Verteld wordt dat er 1 per PC afgegeven wordt, maar volgens mij is het 1 per gebruiker (en dat hangen ze niet aan de grote klok).
Gewoon de procedure volgen, je naam en post code vertellen en goed luiteren naar de 20 nieuwe nummers die je als installatie code krijgt.
suc6 theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan