Vriend... Zal ik het maar even uitleggen dan?
Een CD is niets. Dat is alleen de zogeheten image en is als het erop aankomt geen
moer meer waard dan een leeg CD'tje. Daarom kost een XP zonder licentie ook
geen drol...
De clue zit 'm in de code. Dat is je licentie. Dat is je gebruikersrecht. Dat is je bewijs.
Je mag
een CD zo vaak als je wilt gebruiken, op zoveel computers als je wilt, die
zijn namelijk allemaal hetzelfde. Ook een gekopieerd CD'tje is gewoon toegestaan, zolang
het maar datgene is waarvoor jij een code hebt.
Je moet een installatiecode ingeven, en die later activeren. Die activatie mag dus wél maar
voor één computer. Het verbaast me dan ook ten zeerste dat jij twee computers hebt
met dezelfde sleutel. Wanneer jij dus een code die in gebruik is, op een andere computer
wil activeren, kan dat niet. Je kunt dan een nieuwe code, ofwel een nieuwe sleutel, een
nieuw gebruikersrecht, een nieuw bewijs, kopen. Dat maakt het gebeuren weer legaal.
Wanneer jij nu dus een nieuwe code koopt, is die ook maar voor één computer geldig.
Even nog wat computertjes formatteren zit er dus niet in... Tenzij je geld teveel hebt.
Tenslotte: je mag een XP-licentie voor zover ik weet één keer verhuizen naar een andere
PC. Dus wanneer je op een andere PC dezelfde licentie wilt gebruiken, moet je hem op
de andere PC verwijderen (of daar overgaan op een andere sleutel). En dat mag één keer.
Wanneer je later dezelfde code weer gebruikt op een andere PC, is dat, ook als is je
sleutel legaal en niet op een andere computer in gebruik, illegaal.