Windows beveiligingsupdates kunnen niet worden geinstalleerd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter trick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Bij vriendin geroepen omdat haar pc steeds trager werd. Er staat winxp pro sp2 op + norton adawareSE en zonealarm (ingesteld op medium) Wat we ook uit zetten het lukt niet om de geinstalleerde updates ook daadwerkelijk te installeren. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Schijf misschien vol?
Wat gebeurt er precies, je klikt op het icoon en zegt installeren? Krijg je totaal geen foutmelding?

Heeft ze al geprobeerd om iets anders te installeren?
Het een of andere programmaatje dat in haar installmap staat? Als dat ook niet gaat zou het iets met de installer kunnen zijn.

windows update lukken niet

Dat lijkt me een goede test ga het proberen. Waar haal ik eventueel een programma windows installer? Ik heb nl 1 gb ruimte teruggewonnen en dat had geen effect.

Ik lees hier wel dat ze dan toch wel minimaal een foutbericht had moeten krijgen. Maar baat het niet.......
Isscript.msi

bedankt ga het uit proberen. Zal er melding van maken.

nog geen resultaat

Nu heb ik inmiddels de pc weer naar mijn adres gehaald en alle oplossingen uitgeprobeerd die op de site van windows update problemen worden vermeld. Ook de installshield geupdated De enige melding die ik krijg is: Fout 70080005. Kan
' protocol://server/map/bestandsnaam ' niet openen controleer pad en bestandsnaam en probeer het opnieuw.
Ook vreemd is het dat het edb.log steeds in proces is of door iemand anders in gebruik terwijl ik nergens meer enig actief bestand vinden. Wat wel lukte was hernoemen van catroot2 die windows zelf weer opnieuw aanmaakt. Wat kan ik nog proberen?

Omdat ik keek waar die edb.log staat............heb je ook nog een tweede in Windows\software distributrion\data store\logs ???
Je weet maar nooit.

jammergenoeg werkten de voorgestelde oplossingen niet en heb ik opnieuw een schone installatie uitgevoerd. Op zich niet zo'n ramp wordt daar erg ervaren in maar ik had zo graag de geheimen van windowsupdate problemen ontfutseld. Niet gelukt!

Weet je, ik ben er al heel lang achter dat het op een gegeven moment ophoudt. Sommige dingen kom je gewoon nooit achter en dan is format de enige optie.

Lekker schoon pc'tje toch! ;)

Zo is dat zeker, hoewel ik bij elke actie toch weer een stuk wijzer ben.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan