ThE PrOx
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2001
Hallo allemaal,
Mijn computer (zelfbouw) heeft een hele vervelende issue.
In principe is het probleem vrij duidelijk, maar ik snap dat het een lastiger probleem is.
Probleem:
- Na een tijd mijn pc aan te laten staan, bijv. als ik even ga eten, "bevriest" het scherm en is de enigste optie om de stroom eraf te halen en een herstart te geven.
- Tijdens een wat ouder spelletje bevriest deze soms ook.
Stappen al ondernomen:
- Energieplan op nooit uitschakelen gezet, zowel op de oppervlakte als in de diepte bij geavanceerd. (PCI Express > Link State Power Management staat dus op OFF).
- CPU en GPU komen zelfs met deze warmte al niet boven de 60-70 graden uit.
- Stof in de kast weggehaald, recentelijk nog de koelpasta bij de CPU vervangen dus dat kan het ook niet zijn.
- Stresstest tegelijkertijd gerund.
- GPU Maximaal belasten met FURMAX
- CPU Maximaal belast
- GPU-Z test ook gerund, geen idee wat dat precies doet.
- Kast "geschud" om te kijken of het misschien een losse kabel of verbinding was.
- Zolang ik hem dit laat doen "bevriest" hij niet, het is alleen na een tijdje aan te staan en er niets mee te doen en tijdens menig spel na ongeveer een kwartiertje.
Help
De specs zijn:
- Windows 10 schone installatie
- 1x SSD en 1x 7200 HDD. (Beide nieuw).
- GTX 980 Gygabit Windforce (Nieuw)
- 16gb RAM (Nieuw)
- Intel I7-6400K (Nieuw) (Met extra dikke BeQuite koeling er op).
- Moederbord durf ik even niet te zeggen uit mijn hoofd.
Mochten jullie iets nodig hebben qua diepere informatie dan hoor ik het graag en alvast bedankt voor het helpen
Mijn computer (zelfbouw) heeft een hele vervelende issue.
In principe is het probleem vrij duidelijk, maar ik snap dat het een lastiger probleem is.
Probleem:
- Na een tijd mijn pc aan te laten staan, bijv. als ik even ga eten, "bevriest" het scherm en is de enigste optie om de stroom eraf te halen en een herstart te geven.
- Tijdens een wat ouder spelletje bevriest deze soms ook.
Stappen al ondernomen:
- Energieplan op nooit uitschakelen gezet, zowel op de oppervlakte als in de diepte bij geavanceerd. (PCI Express > Link State Power Management staat dus op OFF).
- CPU en GPU komen zelfs met deze warmte al niet boven de 60-70 graden uit.
- Stof in de kast weggehaald, recentelijk nog de koelpasta bij de CPU vervangen dus dat kan het ook niet zijn.
- Stresstest tegelijkertijd gerund.
- GPU Maximaal belasten met FURMAX
- CPU Maximaal belast
- GPU-Z test ook gerund, geen idee wat dat precies doet.
- Kast "geschud" om te kijken of het misschien een losse kabel of verbinding was.
- Zolang ik hem dit laat doen "bevriest" hij niet, het is alleen na een tijdje aan te staan en er niets mee te doen en tijdens menig spel na ongeveer een kwartiertje.
Help

De specs zijn:
- Windows 10 schone installatie
- 1x SSD en 1x 7200 HDD. (Beide nieuw).
- GTX 980 Gygabit Windforce (Nieuw)
- 16gb RAM (Nieuw)
- Intel I7-6400K (Nieuw) (Met extra dikke BeQuite koeling er op).
- Moederbord durf ik even niet te zeggen uit mijn hoofd.
Mochten jullie iets nodig hebben qua diepere informatie dan hoor ik het graag en alvast bedankt voor het helpen