Windows blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
278
Bij het opstarten blijft windows hangen.De blauwe vierkantjes blijven doorlopen en na een paar minuten staan ze stil.
Opstarten in veilige modus lukt wel maar daarna weer hetzelfde.
Is het een idee om de windows cd Rom opnieuw in te lezen dus erover heen te zetten?
Heeft dat zin?
Of zijn er simpeler mogelijkheden om de pc weer aan de praat te krijgen?

Gr.
 
Als je geen directe foutmelding krijgt, zou je inderdaad met de Windows herstel CD/DVD een reparatie kunnen uitvoeren. Dan worden alleen de Windows bestanden vervangen en blijft je eigen data intact. Hopelijk kun je dan weer normaal opstarten.
 
Hoi :)

Met de CD aan de gang gaan is wel meteen wat rigoreus.
Heb je al het systeem in de veilige modus eens laten controleren op fouten met alles aangevinkt ?
Is altijd de eerste stap natuurlijk.

ED
 
Ik heb in de veilige modus niet gecontroleerd.
Hoe stel je dat ik de veilige modus met die controle en dat aanvinken?

Wel heb ik met de Windows herstel CD/DVD een reparatie kunnen uitvoeren met fixboot.
Het resultaal is nu dat de blauwe vierkantjes in het opstartscherm door blijven lopen en niet stoppen dus dat lijkt een vooruitgang.
 
Laat eerst maar eens weten hoe dit afloopt dan.

ED
 
Helaas, alles wer hetzelfde. Hij blijft gewoon weer hangen
 
ok..vanaf wanneer is dit begonnen?
En zomaar ineens of waren hiervoor er al dingen die niet (helemaal) goed gingen ?

ED
 
Het is al enkele weken zo dat het opstaren erg lang duurt maar hij kwam er tot nu toe steeds doorheen..
 
Je kunt in de veilige modus met systeemherstel je systeem eens een tijd terug zetten en kijken of het dan weer beter gaat.
Je bent dan wel kwijt wat je in die tussentijd hebt geinstalleerd maar in principe geen bestanden.

ED
 
Systeemherstel heb ik nu gedaan vanaf de dag dat alles wel werkte maar helaas geen succes..
 
Dan ook maar even deze vraag. Heb je goede anti virus en anti spyware software en is die up to date en heb je die ook gedraaid ?

Doe ook eens dit :

Opstarten in Veilige modus
Start > Uitvoeren > cmd intypen > in het DOS venster intypen: chkdsk c: /r


Succes ,ED
 
Heb ik ook gedaan geen succes..
Help het om windows opnieuw eroverheen te draaien?

(ik heb adaware, virusscan, dus daar kan het niet aan liggen)
 
Moet je wel alles weer opnieuw installeren.

Ik weet nog wel andere mogelijkheden maar dat wordt echt te complex om allemaal uit te leggen zo op afstand..helaas.

ED
 
Even ter info, ik heb windows er opnieuw overheen gedraaid (is natuurlijk wel de optie die met meeste tijd vergt) en tot nu gaat het goed.

Bedankt voor de hulp


gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan