Windows blijft "hangen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joenekop

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
131
Beste mensen,

De laatste tijd blijft mijn laptop op de gekste moment even hangen. Op dit moment lijkt de complete laptop te bevriezen, waarna hij later opeens ook weer gewoon verder gaat. Er is geen pijl op te trekken wanneer dit gebeurd, want het kan zijn wanneer er bijvoorbeeld veel tabbladen openstaan van IE of Firefox, maar ook tijdens het werken in Word zonder dat de laptop met andere zware taken bezig is. Maar wanneer ik zit te gamen gaat het de ene keer gewoon goed en een youtube filmpje wordt hem opeens te veel.

Uiteraard behoorlijk irritant en ik heb al geprobeerd de laptop op te schonen, te defragmenteren, virusscan, spywarescan...enzovoort. Ook ben ik overgestapt van virus/firewall maar ook dit helpt niet.

Hebben jullie ideeen?
 
Al eens de temperaturen bekeken met bijvoorbeeld speccy (gratis)? Klik voor naar de website van speccy: klik
 
Bedankt voor het meedenken, ik heb het programma'tje gisteravond geprobeerd en heb zo veel mogelijk programma's geopend en zo om de temperatuur op te laten lopen tot zo'n 90 graden en toen bleef de laptop prima te besturen. Nu wil ik de volgende dag die posten en blijft hij hangen, terwijl de temperatuur normaal is.
 
Ok, temperatuur is dan eigenlijk wel vrij hoog, maar het betreft een laptop dus zou hij het aan moeten kunnen. Echter is een keertje ontstoffen wel aan te raden, wenselijke temperatuur is tot 80 graden ;)

Volgende wat je kunt testen is het geheugen. Dit kan met memtest86+: klik voor de website
(even op een cdtje branden of een usb stick bootable maken, en vervolgens daar vanaf opstarten. Moet minimaal 5 passes hebben zonder errors om wat uit te kunnen sluiten, liefst draai je het een nachtje)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan