Windows blijft updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alpha7

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
41
Hallo,

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Windows wil telkens dezelfde 5 updates uitvoeren. Ik heb in de bios de windows update database al gereset...

Mvg. Paul
 
Je kan het automatisch updaten uitzetten bij instellingen!

Succes!
 
Weet ik, maar ik wil het liever aan laten staan en dat het gewoon goed werkt.:thumb:
 
Hoi,
Ik heb in de bios de windows update database al gereset...
dat is iets geheel nieuws. Ik denk dat je het Bios met een ander begrip door elkaar haalt.
Voorkomen dat een update zich herhaaldelijk aanbiedt.
uitvoeren-services.msc dubbleklik op automatische updates en klik op stoppen
uitvoeren-%windir%\SoftwareDistribution\Download selecteer alles en verwijder het
ga naar Windows Update kies voor aangepast en schakel de bewuste update uit (deze update niet meer weergeven)
uitvoeren-services.msc dubbelklik op automatische updates en klik op starten
http://support.microsoft.com/gp/ht_man_wupd_master/nl#tab0

Lost dit 't probleem niet op download dan deze fix:
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/oplossingen_voor_veelvoorkomende_computerproblemen.html

Foutmeldingen tijdens updaten:
http://support.microsoft.com/ph/6527/#tab4
 
Hoi,

dat is iets geheel nieuws. Ik denk dat je het Bios met een ander begrip door elkaar haalt.

Ja ik bedoel inderdaad in DOS:eek:

Dit heb ik gedaan:

Herstellen van de Windows Update database
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. Type: net stop wuauserv en geef [Enter]
Dit stopt de Automatische Windows Update Service die op dit moment de database in gebruik heeft.
5. In hetzelfde venster gaan we nu naar de Windows directory: Type CD \Windows [Enter]
Indien Windows in een andere map geinstalleerd is (Dit kunt u controleren door het commando SET [Enter] in het dos venster uit te voeren en naar de optie "windir" te kijken) dient u naar die map te gaan.
6. Type: Rename SoftwareDistribution SoftwareDistribution_OLD
Dit hernoemt de map met de database.
7. Type: net start wuauserv en geef [Enter]
8. Probeer nogmaals Windows Update uit te voeren. Dit kan enige tijd duren omdat de database opnieuw moet worden aangemaakt.
 
En het heeft niet geholpen? Heb je de fix uit de quote geprobeerd?
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Beste Mik,

Het updaten is opgelost, maar nu sluit windows niet meer af. Na start > afsluiten blijft er een zandloper staan. Ik moet hem dan zelf uitdrukken..

Wat te doen?

Mvg. Paul
 
Krabt zich achter de oren
Ben je bekend met de logboeken van Windows?
run>eventvwr.msc>enter
Kijk daar of je de veroorzaker v.h. probleem kunt vinden onder system events of software events.
Ik denk zelf dat het een registerprobleem is, maar weet het niet zeker.
Ben je bekend met Ccleaner ?
Geef ook ff aan of je vertrouwd bent met het register.
Laat het ff weten.
 
Laatst bewerkt:
Ben je bekend met de logboeken van Windows?
run>eventvwr.msc>enter
Kijk daar of je de veroorzaker v.h. probleem kunt vinden onder system events of software events.
Ik denk zelf dat het een registerprobleem is, maar weet het niet zeker.
Ben je bekend met Ccleaner ?
Geef ook ff aan of je vertrouwd bent met het register.
Laat het ff weten.


Nee ben niet bekend met het register, heb CCleaner uitgevoerd maar mocht niet baten helaas..:(
 
Hoi,
download via deze link tweak 76 "Auto End Tasks to Enable a Proper Shutdown", sla 't op b.v. op je buroblad, unzip het bestand en dubbelklik er op (trek je niets aan v.d. waarschuwing die je krijgt), herstart je pc om de wijziging door te voeren en sluit nogmaals af om te kijken of het effect heeft. Achter de tweak staat ook een undo-bestand dat je ook kunt downloaden, die maakt de registerwijziging evt. weer ongedaan. Het kan zijn dat je de tweak als administrator dient uit te voeren, als je de Home Editie hebt moet je wellicht in de veilige modus starten (meestal F8 trommelen tijdens de boot) om bij de administrator-account te komen.
Succes en ik hoop dat het helpt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
download via deze link tweak 76 "Auto End Task to Enable a Proper Shutdown", sla 't op b.v. op je buroblad, unzip het bestand en dubbelklik er op (trek je niets aan v.d. waarschuwing die je krijgt), herstart je pc om de wijziging door te voeren en sluit nogmaals af om te kijken of het effect heeft. Achter de tweak staat ook een undo-bestand dat je ook kunt downloaden, die maakt de registerwijziging evt. weer ongedaan. Het kan zijn dat je de tweak als administrator dient uit te voeren, als je de Home Editie hebt moet je wellicht in de veilige modus starten (meestal F8 trommelen tijdens de boot) om bij de administrator-account te komen.
Succes en ik hoop dat het helpt.

Beste Mik,

Als ik het VBS bestand op het buroblad wil openen, gebeurt er niets.. Ik heb XP prof. versie 2002 sp3.

Mvg. Paul
 
Kijk ff bij eigenschappen v.h. bestand of het niet door de beveiliging van Windows geblokkeerd is, in dat geval de blokkering opheffen.
 
Kijk ff bij eigenschappen v.h. bestand of het niet door de beveiliging van Windows geblokkeerd is, in dat geval de blokkering opheffen.

Ik had het power-off bestand gedownload:eek:

Alles is nu weer koek en ei :thumb:

Bedankt voor je hulp/uitleg!!

Mvg. Paul
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:


Hoi Mik,

Nou het was van korte duur want de zandloper is weer gewoon terug, moet de pc weer uitdrukken..:shocked:

Mvg. Paul
 
Iemand nog een idee? wachtwoorden op websites worden ook niet opgeslagen?:(
 
Klik op de eerste link in m'n handtekening en laat die programma's eens draaien (Mbam en SAS).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan