windows blijft vragen om netwerk credentials

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel smeding

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Ik ben de pc van mijn schoonvader aan het herinstalleren met windows7.
Op zich verloopt dat voorspoedig, maar ik heb een eigenaardig probleem als ik me wil aanmelden op het netwerk via wifi.

Ik heb op zolder een wifi-router staan welke is ingesteld als een switch/accespoint, deze is via kabel verbonden aan het ziggo modem. De draadloze netwerk kaart van de PC (welke op zolder staat) ziet het netwerk. Echter op het moment dat ik draadloos verbinding wil maken met het netwerk via de switch om op internet te kunnen, vraagt deze om een netwerk verificatie waarbij ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen ipv. het WPA2-psk wachtwoord. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

De netwerkkaart van de pc betreft een d-link airplus G+ DWL G520 wireless PCI adapter
De router (welke op zolder staat en als switch/accespoint is ingesteld) is een cisco linksys E3000

Lijkt erop, dat het probleem in het netwerkkaartje zit. Net een andere wireless netwerkkaart geprobeert uit m'n eigen pc en die werkt direct, kan gewoon aanmelden met het wpa2 wachtwoord....

deze dus.
Phased out, dus wordt niet meer gemaakt, is niet meer te koop...
Driver aldaar: van 2005, officieel alleen bruikbaar in Windows 95, 98, 2000 en XP, alhoewel mogelijk werkend te maken in Windows Vista 32-bit en 7 32-bit

Het is (qua identificatie) blijkbaar
PCI\VEN_104C&DEV_9066
wat (onder de moterkap) een Texas Instruments 802.11g Wireless Cardbus/PCI Adapter PCI apparaat is.
Zover ik kan zien ondersteunt dat apparaat alleen WPA, dus niet WPA2.

Wat mij betreft vervang je die wifi adapter door een nieuwe die wél overweg kan met WPA2 en (lijkt me zinvol) ook met netwerken op de 5 Ghz band, dus breder inzetbaar is dan een wifi netwerkadapter die alleen met 2,4 Ghz band netwerken overweg kan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
deze dus.
Phased out, dus wordt niet meer gemaakt, is niet meer te koop...
Driver aldaar: van 2005, officieel alleen bruikbaar in Windows 95, 98, 2000 en XP, alhoewel mogelijk werkend te maken in Windows Vista 32-bit en 7 32-bit

Het is (qua identificatie) blijkbaar
PCI\VEN_104C&DEV_9066
wat (onder de moterkap) een Texas Instruments 802.11g Wireless Cardbus/PCI Adapter PCI apparaat is.
Zover ik kan zien ondersteunt dat apparaat alleen WPA, dus niet WPA2.

Wat mij betreft vervang je die wifi adapter door een nieuwe die wél overweg kan met WPA2 en (lijkt me zinvol) ook met netwerken op de 5 Ghz band, dus breder inzetbaar is dan een wifi netwerkadapter die alleen met 2,4 Ghz band netwerken overweg kan.

Tijs.

Dat heb ik dus inmiddels ook gedaan..
Overigens vind windows wel gewoon een driver voor deze netwerkkaart, via online update.
In ieder geval werkt het nu.

Bedankt voor de hulp :)

Dat er een driver van is geloof ik meteen, maar blijkbaar heeft je schoonvader (nu) geen WPA2 netwerk, en dus kon hij er thuis wel wat mee.

Linksom of rechtsom een goede keuze om het hele apparaat te vervangen voor een nieuwere.
Misschien een goed idee om (als ik het juist interpreteer in de eerste regel) ook de wifi router bij je schoonvader te vervangen door wat beters (of (indien mogelijk zónder vervanging) daar het netwerk op WPA2 in te stellen).

Verder graag even de vraag nog de status opgelost geven, ajb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan