Windows blijft welkom heten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorDis

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2011
Hallo allen

Mijn grote vriend windows vond het op een zekere dag nodig dat er wat updates moesten worden doorgevoerd,
hij heeft gezocht naar een gunstig moment en toen ik er even niet was en mijn laptop op een beetje accu en zonder netstroom stond leek het hem het juiste moment daarvoor.
Het gevolg was dat de pc dus tijdens het updaten uitviel, bij de volgende start verliep het allemaal wat moeilijk, hij wou niet meer opstarten.
De pc maar opgestart in veilige modus, alles werkte direct goed dus maar weer gewoon opstarten.
Vervolgens verliep het allemaal soepeltjes, hij starte op vroeg mijn wachtwoord, ik voerde hem in en drukte enter.
Windows begon zo aardig als altijd mij welkom te heten, maar als je dan je pc 24 uur laat staan en je nog steeds welkom word geheten word dit toch een beetje irritant.

Om het makkelijk te maken bestaat bij mijn installatie cd de repareren knop ook niet, ook heb ik al schijf controle geprobeerd en dat hielp ook niets.

Is er misschien iemand die weet hoe ik Windows kan vertellen dat ik me wel welkom voel?

probeer eens tijdens het opstarten, wanneer je het windowslogo ziet, je pc 'grof' uit te zetten, dus door aan/uit knop ingedrukt te houden zodat hij uitspringt, start opnieuw op en kijk of je een hersteloptie ziet (opstartherstel starten) (zo niet, nogmaals normaal opstarten en proberen je pc 'foutief' uit te zetten).

vervolgens dus opstartherstel starten, je kan kijken of hij hem automatisch wil repareren, zo niet kan je dit scherm:
http://www.pc-helpforum.be/attachme...s-vista-windows-7-opstart-herstel-1-klein.png
op cancel drukken en vervolgens kan je kiezen of geavanceerde opties weer te geven, waaronder een commandoscherm (onderste keuze)

hier kan je in commandos het volgende proberen in te typen:

bootrec.exe /fixboot

enter, en restart

werkt zoiets? laat maar wat horen.

Ik was idd vergeten te vermelden dat opstartherstel ook niks uithaalde, maar commando's kunnen altijd geprobeerd worden.
Alhoewel ik me afvraag als fixboot zin heeft aangezien hij gewoon boot :p
Het is dus echt een Login probleem, maargoed niettemin gaan we het even proberen want niet geschoten is altijd mis en bij windhoos weet je het maar nooit :D

alternatief is om nog eens in veilige modus op te starten, start in te drukken, type: msconfig en druk enter, en vervolgens onder het tabje opstarten de opstartprocessen uit te schakelen (of wellicht 1 voor 1 proberen). je kan hier eventueel ook software http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx voor gebruiken.

wellicht veroorzaakt een van de opstartprocessen in de lijst een probleem en kan het uitschakelen hiervan helpen het probleem op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan