Windows boot duurt lang met Asus P5K

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedemorgen,

Het windowslogo komt in beeld maar het duurt zeer lang tot deze daadwerkelijk op de voorgrond is en gaat lopen. Ik heb uiteindelijk mijn PC opnieuw geinstalleerd zonder problemen, snelle boot. Totdat ik de mobo drivers van de P5k installeerde, want toen begon hetzelfde liedje weer! Heeft iemand ervaring met dit probleem of een oplossing hiervoor?

Mvg Bram

p.s. pc spec"s:

Asus p5k
Core 2 duo E6750 standaard clock
2 x 1 gb Kingston ddr2 800mhz
WD 160 GB SATA
MAXTOR 80 GB IDE raid 0
LG DVD ROM IDE raid 0
Sapphire radeon HD3870 PCI-e

Laatst bewerkt:
Ik heb hier geen ervaring mee, want in principe zou een PC hiermee niet trager moeten opstarten.

Probeer eens op de website van ASUS te zoeken naar nieuwere drivers voor de juiste besturing en installeer deze dan.
Ook de volgorde van drivers installeren kan iets uitmaken. Installeer altijd eerst de drivers voor de Chipset. Daarna eventule geluidskaart en videodrivers enz.

Link naar ASUS

Laatst bewerkt:
Hmm gedaan maar resultaat is niet verbeterd. Wel heb ik de oorzaak gevonden volgens mij. Ik zat ff in de bios te *****n en ik zette de Jmicron raid uit, resultaat = snelle boot. Alleen zag de PC de 80 gb ide schijf en de dvd rom niet meer..

Hmm gedaan maar resultaat is niet verbeterd. Wel heb ik de oorzaak gevonden volgens mij. Ik zat ff in de bios te *****n en ik zette de Jmicron raid uit, resultaat = snelle boot. Alleen zag de PC de 80 gb ide schijf en de dvd rom niet meer..

dus dat betekent dat het bij je DVD rom speler zit of bij de schijf Zit er misschien iest in de dvd romspeler

Groetjes Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan