Windows Boot niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

melbio

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Berichten
29
Hallo,

Mijn Samsung laptop start/boot niet automatisch op. Wanneer ik hem opstart krijg ik het Samsung logo eventjes te zien en daarna schakelt hij naar zwart beeld + fan blijft hard blazen.
En ik was toch van plan op me laptop schone installatie te doen. Maar het mocht niet baten het blijft zwart scherm.
Wat ik zojuist heb gedaan:

- Power knop/Accu truc
- Werkgeheugen en beide slots gecheckt.
- Hard schijf losgekoppeld
- CD/DVD losgekoppeld
- BIOS boot volgorde #1 harde schijf #2 CD/DVD ook anders om gedaan.
- BIOS F9 (default settings)

Dit stappenplan heb ik gedaan maar nog steeds krijg ik zwart beeld, of boot hij niet op.

Wat ik wel vreemd vindt wanneer ik me laptop opstart en meteen F10 (Boot opties) druk. Heb ik 2 optie waar ik uit kan kiezen. Harde schijf en CD/DVD. Druk ik op harde schijf dan start windows gewoon op. Op deze manier heb de laptop ook geformatteerd. Omslachtig dus!!

Wanneer ik me laptop gebruik moet ik elke keer F10 toets drukken om windows te booten. Er is ergens instellingen niet juist maar ik kan het niet vinden.

BIOS Boot instellingen:

Secure Boot [Disabled] / Ook Enabled gedaan ook hier geen resultaat.
OS Mode Selection [UEFI and Legacy OS] / UEFI OS ook geen resultaat.

Het gaat om Samsung A6 Laptop met Windows 8.1
 
W8.1 draait op UEFI, staat nu secure boot en UEFI OS op enabled?

De bootvolgorde heeft ook opties voor UEFI boot devices?

Sinds wanneer is dit zo gekomen?
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Heb hem uitgeleend en die persoon is weet van niets. Dus ik weet niet wat er is gebeurd.
Secure Boot staat Disabled
OS Mode Selection staat op UEFI and Legacy OS

Ja ook optie voor UEFI boot
 
Laatst bewerkt:
Optie UEFI OS Enable ook gedaan maar krijg blanco scherm. Niets om te booten. Ook F10 boot opties is blanco.
 
Wat is volledige type van de Samsung?

En indien je F9 gebruikt voor de default instellingen, staat alles dan voor de uefi ingeschakeld?

Die F10 is de bios boot selector, de BBS, en daar kun je ook kiezen voor de uefi harde schijf?

Hoe staat alles als je wel op kunt starten via die F10?
 
Samsung NP355E7C

Als ik in de BIOS F9 voor de Default instelling doe, dan staat Secure Boot Enabled. Maar verder geen optie voor UEFI. Opnieuw opstarten gaat meteen naar BIOS omdat er niets te booten valt. F10 toets pop up window is leeg.

Wanneer ik wel op kan starten via F10 staat:
P0 :TOSHIBA
P3 :TSSTcorp CDDVDW
 
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier,
Bedankt voor het meedenken voor mogelijk oplossingen.

Het is opgelost.

SW Update programma van Samsung gedownload. Wat blijkt...BIOS Firmware was verouderd. Heb meteen de nieuwste versie geflash, dat ging automatisch.

Het werkt. Laptop boot nu normaal op.

Hiren's BootCD had ik al klaar liggen gelukkig hoefde ik die niet te gebruiken anders was ik nog verder van huis LoL

Maargoed toppie!!

----- Case Closed -----
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan