Windows boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brinkmanm

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Beste lezers,

Ik heb een computer met daarop Windows XP Prof. nu is het zo dat deze wanneer ik hem start ik de volgende melding krijg "reboot and Select Prober boot device or inster boot media in selected boot device and press a key"

Wanneer ik met bijv. ERD commander start, kan ik gewoon bij alles van Windows komen incl. mijn bestanden en programma's.

Ik wil wel een Windows XP herstel uitvoeren (f2) maar, ja dan moet je een windows herstel diskette hebben... in deze pc zit geen diskette drive dus dit is onmogelijk.

Een fixboot heeft geen resultaat, wat kan ik doen, wil nl geen herinstallatie van mijn systeem.

Alvast bedant
Martijn

Geeft hij aan dat je een Windows XP hestel diskette nodig bent?
Want zover ik weet kun je de Windows herstellen met de normale Windows XP installatie cd.

Heb je via die ERD Commander geen mogelijkheid om het bootrecord weer te herbouwen? Want als jij op zich gewoon bij je bestanden kunt komen, zou ik denken dat het boot gedeelte kapot is.

Edit:
Sorry had over je laatste regel heen gelezen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,
Als ik F2 doet vraagt Windows om een hersteldiskette...

Wat je zou kunnen doen is opstarten met ERD en kijken of je een systeemherstel kan doen.
Zelf weet ik dat in de nieuwe versie van 2008 ( ook geschikt voor Vista ) er een automatische functie inzit zodat deze automatisch een nieuw boot record maakt als deze niet meer in orde is.

Groetjes

Thabomb

PS.

Heb je in de bios wel de goeie boot aangeven ???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan