Windows booten op MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustM3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2015
Hallo,

Ik heb en macbook pro (begin 2011). Nu wil ik een windows 7 partitie aanmaken maar dit gaat niet omdat mijn superdrive stuk is (partitie aanmaken gaat wel, maar installeren kan niet ook niet via externe superdrive of usb). Nu heb ik mijn broer gevraagd windows 7 op een externe HDD te installeren zodat ik windows mogelijk daar vanaf kan booten (werkt wel op een gewone PC). Ik krijg wel de keuze tussen Macintosh HD en EFI Boot maar als ik EFI Boot selecteer loopt hij vast.
Heeft iemand een idee hoe ik windows kan booten vanaf een (externe) HDD?

Van virtual machine wil ik geen gebruik maken.

Via die eerste optie is Windows op die schijf geïnstalleerd. Op een PC werkt t prima maar ik kan hem niet booten via mijn Mac.
Via bootcamp gaat 't ook niet. Met bootcamp-assistant kom ik tot het maken van een partitie. Als ik een externe DVD speler eraan koppel herkent hij de Windows CD en maakt hij een partitie aan. Vervolgens start hij mijn laptop opnieuw op en krijg ik of slecht een zwart scherm met streepje, of met de tekst: CBBOOT: couldn’t find BOOTMGR (dit komt dus doordat hij de externe DVD speler bij opstarten niet ondersteunt, samen met een usb, alleen de niet werkende interne DVD speler kan hij lezen en deze gooit steeds alle DVD’s en CD’s eruit)

Het liefst zou ik 2 schijven in mijn Mac willen hebben. Een ssd voor OSX (heb ik nu al), en de oorspronkelijke HDD ipv de superdrive met Windows.

Over de oplossing weet ik niets behalve dat het moeilijk is en dat ze elkaars bestanden dan niet kunnen lezen of gebruiken.

Waarom maakt u de harde schijf niet zo dat deze kan worden verwisselt? Dat zou kunnen met behulp van een schijflade. Mijn computer heeft een bracket in een slot, zodat je er een harde schijf achter kunt leggen. Veel moeilijker dan een externe schijf gebruiken kan dit niet zijn.

Ik heb Windows (via een pc) ook op de oorspronkelijke HDD geïnstalleer. Om te testen of ik Windows dan kon starten had ik mijn ssd met OSX tijdelijk vervangen voor deze HDD. Het lukt me niet om Windows te starten, zodra ik EFI boot aanklik liep hij vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan