windows booting probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdejongg

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
hallo,
gisteren heb ik via mijn pc op een externe harde schijf xp geinstaleerd, dit leek goed te gaan. hij kopieerde de install files, en verder alles werkte, vervolgens ging hij opnieuw opstarten om in het blauwe installatie scherm te komen en verder te gaan met de installatie.:)

enkel hier kwam hij niet aan toe en geeft de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in
de computer.
Kan geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad
naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie.
:shocked:

nou haalde ik de externe schijf er af en nog starte hij niet op. vervolgens heb ik een met een andere pc een boot floppy gemaakt met formateer funktie in windows.

hiermee kom je in de dos funktie en probeer ik naar de c: schijf te gaan, maar dan geeft hij een melding dat de pc de opgegeven pad niet kan vinden. :confused:

wat kan ik doen om windows te laten draaien zonder dat ik opnieuw hoef te instaleeren?

groet, Bas

Behalve de externe, hoeveel harde schijven heb je en hoeveel partities staan daarop?
Wat is het besturingsysteem waarmee je opstartte voor je XP op de externe HD zette?

XP start niet op van een externe schijf, het kan wel op een andere manier, lees hier meer daarover.

heel erg bedankt voor de link, ik ga em nu bekijken, en ik heb windows weeten te booten door tijdens het opstarten f8 te gebruiken terug te gaan naar windows selectie en dan de andere windows te starten,

toen in windows de boot.ini verandert en opnieuw gestart. werkt perfeckt.

bekijk nu die website, begint wel interresant:thumb:

*van mij apart kan dit gesloten worden*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan