Windows CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartjuh33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een klein vraagje, Ik heb dus voor mijn opleiding een laptop van Paradiget, Nou wil ik Windows opnieuw instaleren, Maar ik vrees dat ik de CD kwijt ben :eek: , Wel heb ik nog een andere Windows CD liggen maar daar staat wel Medion op (Die is namelijk van mijn gewone PC), Is het mogelijk windows opnieuw te instaleren met deze CD, en dan gebruik te maken van de Licentie van mijn laptop?

Bedankt
Bart
 
Als het geen rescue cd is maar gewoon een volledige windows cd hoeft dat geen problemen op te leveren (wel grote kans dat je allemaal drivers moet downloaden)
 
Om ook maar een duit in het zakje te doen:

dat gaat zonder meer lukken, geen enkel probleem,

mits..................

de CD van Medion geen recover cd betreft maar een normale Windows CD.

Waar gaat het namelijk om: de cijfertjes en lettertjes op het zegel op de kast : de Key.

Welke Windows XP CD je gebruikt is niet relevant, al gebruik je die van een kennis uit Namibie. (zolang het maar een normale Nederlandse XP CD betreft en GEEN recoverydisk)

........en ALS het een normale Windows CD betreft hoef je ook niet bang te zijn voor driver zoektochten, want systemdrivers (inc. moederbord drivers) staan never op de XP (Windows) CD.
 
Laatst bewerkt:
De volgende info staat op de CD:

Product Recovery CD-ROM
Support op dit product wordt gegeven door Medion AG

en onderaan staat:

Alleen voor levering bij de nieuwe Medion PC's

Ik weet niet zeker of de volledige windows versie erop staat.

Mocht dit niet het geval zijn, Wat moet ik dan doen? een nieuwe CD kopen?

In ieder geval bedankt

Bart
 
Als ik de CD erin doe, ziet het er normaal uit (niet dat het alleen voor medion is ofzo)

Ik ga het erop wagen.

Bedankt voor jullie (snelle) reactie.

Bart
 
Product Recovery CD-ROM
Support op dit product wordt gegeven door Medion AG

en onderaan staat:

Alleen voor levering bij de nieuwe Medion PC's
Een recover cd, die dus bij die Medion hoort. Zie het verhaal van Pasja hoe je het eventueel wel kunt doen.
 
Nee, dit zal geen volledige normale Windows CD zijn, maar een CD die gekoppeld is aan de Medion. Proberen kan je altijd.
 
aanvullinkje op het driververhaal:

bij pc's worden veelal minimaal 2 cd's geleverd:
1. Windows (dan wel een recover WindowsCD)
2. driver / utilitys disk (moederbord drivers -> sound / VGA / chipset)

3. t/m ?? afhankelijk van hoe "ruimhartig" de leverancier 'm aflevert, kunnen er nog aparte CD's bij zitten van bijvoorbeeld een TV-kaart, anti virus, PowerDVD, brandprogje, Office, etc. etc. sommige van die progjes kunnen weer gecombineerd op een CD zitten, maar dat hoeft niet.

Samengevat: naast de XP cd heb je minimaal nog 1 andere CD bij je pc meegeleverd gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan