Windows crash door floppy drive

• Onderwerp starter Onderwerp starter M_s
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

M_s

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Hallo,

Mijn computer wil op het moment alleen normaal opstarten met een lege floppy in de floppydrive.

Het probleem begon op een hele rare manier. ik kwam er vamiddag achter dat ik geen geluid op mijn computer had, dus ik naar de software die bij onze geluidskaart geleverd is (Creative SB Audigy 2 (WDM)) en met die software er proberen achter te komen wat het probleem was, zodra ik de software wou openen gaf hij de melding: "kan het geluidsapparaat niet veranderen in het door u geselecteerde apparaat"

En dit terwijl ik gister nog zonder problemen muziek zat te luisteren, dus ik ging op zoek naar het probleem, op een gegeven moment denkt iemand anders de oplossing te weten en de computer loopt helemaal vast (door zijn zogenaamde oplossing). Dus ik reboot de computer, hij laad windows gewoon, maar zodra ik inlog op een windows account duurt het laden erg lang, en na 20-30 seconden loopt de computer weer helemaal vast. wat mij opviel naar een paar pogingen om te rebooten was dat vlak voordat de computer vastliep de floppy-drive rare geluiden maakt. Dus op goed geluk stop ik een lege floppy disk in de drive en de computer start probleemloos op, maar zodra ik de floppy er weer uithaal loopt alles weer vast.

Mijn vraag is nu hoe kan ik dit fixen? dat met de geluidskaart is gewoon een kwestie van de software opnieuw installen dus daar kom ik zelf wel uit (hoop ik), maar ik vind het redelijk irritant om constant een floppy in de computer te moeten hebben om hem normaal te kunnen opstarten.

B.v.d. M_s

En een systeemherstel ?

Dat kan ik proberen ja, als laatste redmiddel, heb slechte ervaringen met systeemherstel i.v.m. bestanden die na systeemherstel zomaar verdwenen zijn, dus dan zou ik eerst spul moeten backuppen. maar als er geen andere oplossingen zijn dan is dit wel mijn beste hoop.

een systeemherstel zal geen bestanden weggooien hoor.
dat is om het systeem te herstellen......
Maar een back-up is nooit weg.

Nee dat dacht ik dus ook altijd, maar ben ooit veel bestanden kwijt geraakt na een systeemherstel, zou natuurlijk ook door iets anders kunnen zijn gebeurd, maar sindsdien ben ik altijd wat tegen geweest op systeemherstel, maargoed ik zal nu wel wat backuppen voor de zekerheid en daarna een systeemherstel doen, zodra het klaar is post ik de uitslag.

Ok deed eerst systeem herstel na 2 dagen terug, computer starte opnieuw op met floppy nog in de drive met de melding dat er niks veranderd was omdat hij de systeemherstel niet kon toepassen.

Daarna deed ik systeemherstel naar 1 week terug, vervolgens gaf hij bij de reboot de melding: " verwijder schijf of medium" (dus ik dacht dit is een goed teken) en ik verwijderde de floppy startte mijn account op en die liep vervolgens weer vast. daarna rebootte ik de computer startte mijn account op met de floppy erin en hij liep weer vast. daarna nog een laatste poging en rebootte nog een keer met de floppy erin en startte mijn account deze keer probleemloos op.

toen gaf hij weer de melding dat het systeemherstel onsuccesvol was (reden werd niet gegeven)

Het rare vind ik dat hij na het 2de systeemherstel opeens wel met de melding kwam dat ik de schijf of medium moest verwijderen maar dat hij in windows met de melding kwam dat er niks hersteld was. en aangezien hij na deze pogingen tot systeemherstel meer moeilijkheden kreeg met opstartten, durf ik geen systeemherstel van 1 maand terug te doen omdat hij dan weleens helemaal niet meer zou willen opstartten.

Ok deed eerst systeem herstel na 2 dagen terug, computer starte opnieuw op met floppy nog in de drive met de melding dat er niks veranderd was omdat hij de systeemherstel niet kon toepassen.

Daarna deed ik systeemherstel naar 1 week terug, vervolgens gaf hij bij de reboot de melding: " verwijder schijf of medium" (dus ik dacht dit is een goed teken) en ik verwijderde de floppy startte mijn account op en die liep vervolgens weer vast. daarna rebootte ik de computer startte mijn account op met de floppy erin en hij liep weer vast. daarna nog een laatste poging en rebootte nog een keer met de floppy erin en startte mijn account deze keer probleemloos op.

toen gaf hij weer de melding dat het systeemherstel onsuccesvol was (reden werd niet gegeven)

Het rare vind ik dat hij na het 2de systeemherstel opeens wel met de melding kwam dat ik de schijf of medium moest verwijderen maar dat hij in windows met de melding kwam dat er niks hersteld was. en aangezien hij na deze pogingen tot systeemherstel meer moeilijkheden kreeg met opstartten, durf ik geen systeemherstel van 1 maand terug te doen omdat hij dan weleens helemaal niet meer zou willen opstartten.

Als je nou eens in je BIOS (op F2 / DEL of welke toets dan ook tijdens het opstarten indrukken) je floppy drive in het bootmenu uitzet. of als laatste, dat je eerst van je CD/DVD speler boot, als 2e je hardeschijf. 3 weet ik niet zo direct, en als laatste je floppy.

Als dat niet werkt:

Ontkoppel je Floppydrive eens(* In je systeem kast*), boot je computer vervolgens, kijk dan of het wel werkt. Zo niet,

Probeer eens een dualboot met een 2e XP. Als die werkt, kijk dan of jij je bestanden op je 2e xp kan krijgen, en als je dat gedaan hebt de 1e verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik hou het voor vandaag voor gezien, morgenvroeg zal ik de opties proberen die u genoemd heeft, en na de tijd post ik uiteraard het resultaat hier. Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Nee dat dacht ik dus ook altijd, maar ben ooit veel bestanden kwijt geraakt na een systeemherstel,

Dit lijkt een misverstand tussen systeemreparatie met de XP schijf en een herstelpunt terugplaatsen.
Dit is namelijk niet hetzelfde.

Ik spreek altijd iedereen waarvan ik de leeftijd niet weet aan met U :p

En arctic joe, dit zou inderdaad weleens zou kunnen zijn dat ik die 2 door elkaar heb gehaald..

Voor de rest is iemand anders er vandaag achter gekomen, dat het probleem zich niet voordoet als je bij het account selectie scherm ongeveer 30-40 seconden wacht totdat de floppy drive geluid begint te maken. daarna kan je probleemloos inloggen, maar aangezien ik geen zin heb om steeds zolang te wachtten voordat ik een keer in kan loggen zal ik de opties die probleempjes genoemd heeft nog even proberen als ik de tijd er voor heb.

Ok, ik heb in de bios de floppy drive uitgeschakeld, en het probleem is opgelost :D

Geen floppy drive voor mij meer dus, maarja gebruikte dat ding toch nooit meer.

Bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan