Windows Crashed zo nu en dan !

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Eens in de zoveel tijd crashed mijn PC om onverklaarbare redenen.
Zelfs bij het opstarten gebeurd dit gewoon.

Een half uur geleden starte ik mijn PC op en ik krijg een blauwe scherm met een foutmelding daarop.
Omdat ik in het verleden dit al vaker heb gehad staat er Bluescreen op.

Hieronder de melding van van mijn blauwe scherm van een half uur geleden.
Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud en of ik me zorgen moet maken. Mijn PC is nog geen jaar oud namelijk.

==================================================
Dump File : 061312-34367-01.dmp
Crash Time : 13-6-2012 18:02:32
Bug Check String : INTERRUPT_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug Check Code : 0x0000003d
Parameter 1 : fffff800`00b9bfe0
Parameter 2 : 00000000`00000000
Parameter 3 : 00000000`00000000
Parameter 4 : fffff800`0308f0df
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+7f1c0
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.1.7601.17803 (win7sp1_gdr.120330-1504)
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+7f1c0
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\061312-34367-01.dmp
Processors Count : 4
Major Version : 15
Minor Version : 7601
Dump File Size : 262.144
==================================================

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Groetjes,
Jolanda

Zou je eens in apparaatbeheer (windows-toets + r > apparaatbeheer; enter) willen kijken of daar uitroeptekens staan?

Hallo,
Bedankt voor je reactie,
Er staan helemaal geen uitroeptekens.

Ik raad aan om je pc via een opstart disc te starten (bijv. ubuntu of linux) (heb je dus wel nog een andere pc nodig), en je bestanden back uppen (of als je pc nog normaal start is dat nog fijner, en windows opnieuw instaleren.
Bij de meeste pc's staat de licentiecode op de windows sticker

Hallo,
DAt is wel erg drastisch. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is voor ik me pc opnieuw ga installeren. Trouwens hij is nog geen jaar oud.

Ja dat vind ik zelf ook, maar ik heb het ook een tijdje gehad, en heeft na 3 maanden zoeken teminste wel gewerkt

WAt is er dan aan de hand ?
Bovendien is windows 7 voor geinstalleerd en heb ik geen CD van. Ook van de drivers niet. Hij is zo nieuw gekocht.

Ja dat weet ik dus ook niet...
Je moet gewoon op het internet zoeken naar windows 7 (bijv. een demo) en dan de key invoeren (bij laptops staat die meestal aan de onderkant.

Het gaat om een desktop PC.
Maar met een demo heb je toch geen volwaardige windows versie.
Ik ben hier niet van overtuig om eerlijk van te zijn. Ik weet niet eens wat er aan de hand is.
Maar wel een ander vraagje erbij, had jij ook last van een af en toe tikkend geluid ?

Uhm nee? Maar als het een desktop pc is, moet je even kijken waar. als het goed is staat ergens een sticker met de code erop. Die vul je in bij de demo, en dan is die volledig (als het goed is)

Hallo,
Ik denk dat dit mij niet gaat lukken. Weet absoluut niet hoe ik dit moet aanpakken.
Bedankt voor je hulp. Hopelijk zijn er nog mensen die een andere oplossing hebben en weten waar die crashes vandaan komen.

Hallo,
Ja hij werkt verder helemaal prima.
Bij het opstarten daarnet , zomaar ineens zo blauwe scherm, daarna deed hij even lastig met dump termen en windows normaal opstarten enzo. Maar na opnieuw opstarten ging hij windows in en doet hij het helemaal prima. Maar ik weet dat het over paar weken hetzelfde gebeurd.

Oh ja het is de eerste keer? Dan hoef je je geen zorgen te maken hoor! Ik dacht dat je het dagelijks had!

even ter indicatie, ik heb de pc nu bijna een jaar, en het is zo acht keer gebeurd volgens mij in totaal.

ow dus het is toch vaker... Zoek eens op youtube en google, dan kom je vaak ook ver. En maak een foto van het bleuscreen, want je hebt meerdere soorten (voor als iemand dat wil hebben....)

op google kom je veel engelstalige sites tegen dus die snap ik niet. Het is ook een te ingewikkeld probleem met vreemde termen dat ik juist dit forum bezoek.
Die melding van blue screen heb ik met het programma bleu screen toch weergegeven ?

Kan je bij opstarten voor Windows repair kiezen? Probeer anders net als je de aanknop in drukt, een paar keer op f8 te drukken, totdat er een zwart scherm verschijnt met een aantal opties verschijnt, selecteer dan systeemherstelpunt terugzetten. Waarschijnlijk heb je een keer een Windows update onderbroken, waardoor je een bestand gesloopt hebt (ik heb ervaring en ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd :()
Heb je trouwens AVG? Deïnstalleer dat dan met het programma wat je op de site kan vinden.

Ja maar ik heb dit al bijna een jaar. Een systeemherstelpunt is dan lastig te bepalen.
Windows Repair door f8 te kiezen zie ik niet hoor.
ik heb geen AVG, virusscanner is dat toch. maar die heb ik niet.
ntoskrnl.exe is wel het bestand wat bij alle andere crashes genoemd wordt. Ik heb de vorige lijsten nagezien van mijn bleuscreenview. Telkens wordt ntoskrnl.exe genoemd.
Moet ik die niet repairen, of is dat erg link want dat is een heel belangrijk bestand heb ik gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan