Windows crasht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Mijn pa heeft het volgende probleem.

Zijn Windows 7 Ultimate crasht spontaan, de oorzaak waarom dat gebeurd is niet duidelijk. Het crashen gaat zo ver dat hij niks anders kan dan formatteren en opnieuw Windows 7 moet installeren. De pc laat geen Blue screen of death zien.De pc start gewoon opnieuw op zonder fout melding ,En ookal heb ik de opie uitgeschakeld ''bij een fout de pc opnieuw opstarten'' maar dat helpt niet want de pc start gewoon opnieuw op.
Dan wordt er een melding gegeven dat Windows niet konde opstarten, en wordt de systeem herstellen aangeboden. Doen we dat schieten we niks mee op want de chrashing begint weer. Eene keer gaat het goed en de andere keer crasht hij.

We hebben verschillende windows 7 versies geprobeerd geen enkele Windows 7 dvd hielp. Dus aan de Besturingssysteem licht het niet. Na een tijdje gebruiken (ong. 3 maanden) begint de systeem weer te crashen.

Ik heb de geheugen van de pc gecontroleerd en geen beschadigen of fouten.
Alleen heb ik iets vreemds ontdekt in de bios.
De manier hoe de hardschijven zijn aangesloten is iets niet goed gegaan volgens mij.

niet dat het wat uitmaakt of misschien wel: Sata II drive 1 en Sata II drive 2 zijn allebei op Master ingesteld . Ik vroeg aan me pa hoe dat kwam en hij zij van dat weet ik niet. de schijven hebben/hadden geen cumpers toen ik ze aansloot.

Verder zit ik te twijfelen of de software die me pa gebruikt dit instabiliteit kan veroorzaken.

Pc info:

Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz 2 Mb L3 cache x32 Bit
2048 MB Intern geheugen
Medion Moederbord.
3x Sata 2 Interface.
2 HDD`s => Samsung 320 GB Sata II 7200 RPM 16MB Cache
Samsung 500 GB Sata II 7200 RPM 16MB Cache

Os: Windows 7 Ultimate x32 Bit

K hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

M.v.g G. Tasgin.
 
Maak een backup van alles.
Sluit de PC af.
En ga naar de Computer-zaak.

Verder weet ik ook niks ;p
 
Probeer eerst de installatie te doen met een harde schijf. Er kan er maar 1 master zijn. Zonodig jumpers op de tweede schijf verplaatsen, liever eerst gewoon ontkoppelen.

Probeer de installatie ook eens door de harde schijven te wisselen.

Als je garantie hebt dan ook contact opnemen met De leverancier voor het geval dat de hardware stuk is.
 
Hoi,
SATA kent geen master of slave.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Seagate/Maxtor has added a user-accessible jumper-switch, known as the Force 150, to enable the drive to be switched between 1.5 Gbit/s and 3 Gbit/s operation. Western Digital uses a jumper setting called OPT1 Enabled to force 1.5 Gbit/s data transfer speed (OPT1 is enabled by putting the jumper on pins 5 & 6).
Verder zit ik te twijfelen of de software die me pa gebruikt dit instabiliteit kan veroorzaken.
Welke software is dat dan? Welke beveiligingssoftware staat er op de pc? Graag wat meer info, eens moet het toch begonnen zijn?
Na het installeren van bepaalde software b.v. of een nieuw programma, nieuwe beveiligingssoftware o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
"Sata II drive 1 en Sata II drive 2 zijn allebei op Master"

sata drive kennen geen master/slave optie!

Ik zou allereerst eens met een schijftool de schijven controleren!
Verder 7 besturingssystemen geprobeerd!
Mij lijkt dat toch geen legale software.
Installeer eens met legale software.
 
Probeer eerst de installatie te doen met een harde schijf. Er kan er maar 1 master zijn. Zonodig jumpers op de tweede schijf verplaatsen, liever eerst gewoon ontkoppelen.

Probeer de installatie ook eens door de harde schijven te wisselen.

Als je garantie hebt dan ook contact opnemen met De leverancier voor het geval dat de hardware stuk is.

Dank voor je reactie:
Ik heb nog niet geprobeerd met 1 hardeschijf.misschien dat het dan wel werkt .
Normaal hoor je 1 master en slave te hebben, waarom het in de bios zo aangeeft snap ik ook niet. Overigens en alle drivers up to date inc. BIOS.
Wanneer ik de jumper(s) erin plaats worden de schijven niet herkent in de bios.
Wanneer ik van aansluiting verwissel worden ze ook niet herkent in de bios. (Zelf wanneer ik een hard reset geef aan de Bios ,dus de batterij eruit en dan weer erin pluggen. ) Terug naar Fabrieksinstellingen helpt ook niet.
Het moet pers� zo zijn. Hd 500 Gb op sata 1 en Hd 320 GB op sata 2. op Sata 1 is de hd van 500 GB aangesloten en op sata 2 de HD van 320 gb. op sata 3 is dvd-brander aangesloten. ik heb ook geprobeerd om met 1 sata-kabel 2 harde schijven te verbinden en toen werden de schijven niet herkent. dan zal je inderdaad Master en Slave hebben (vergeten bij de melden excuses)
Verder weet ik niet of de computer garantie heeft ik zal me vader wel navragen.
 
Weet je zeker dat je S-ata-schijven hebt en geen ide-aansluitingen dus P-ata schijven?
ik heb ook geprobeerd om met 1 sata-kabel 2 harde schijven te verbinden en toen werden de schijven niet herkent
????? Je kan geen 2 sata-schijven op 1 satakabel aansluiten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA (kijk eens naar de kabels).
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
SATA kent geen master of slave.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA


Welke software is dat dan? Welke beveiligingssoftware staat er op de pc? Graag wat meer info, eens moet het toch begonnen zijn?
Na het installeren van bepaalde software b.v. of een nieuw programma, nieuwe beveiligingssoftware o.i.d.

dank voor je reactie.
klopt, Laat in de bios zo zien.
Eerlijk gezegd me vader heeft wel de neiging soms om nieuwe software te draaien op zijn pc. Firewall gebruikt hij Mircosoft Security Essentails 2011
Browser is Mozila Firefox 6 veder heeft hij aardig wat dvd/video converteer software.
Brandprogamma+ Mount software . Nero 11 ,UltraISO 9 en Deawon Tools v 4+
Nieuwsgroep software: NewsBin > Quickpar , Winrar en 7z Archief software.
Fotobewerkingssoftware: Paint shop pro.
Office Pakket 2011
CCleaner 3+ AVG TuneUP

Het is mij een raadsel, me pa werkt op de pc en opeens crasht zijn systeem.
wat me wel opviel hij installeert en de-installeert regelmatig software. Maar buiten dat defragmenteert hij zijn schijven regelmatig.
Ik heb ook 2 schijven in me pc zitten ,sinds de begin al. Ik heb er tot nu geen problemen mee gehad. ....
 
Weet je zeker dat je S-ata-schijven hebt en geen ide-aansluitingen dus P-ata schijven?

????? Je kan geen 2 sata-schijven op 1 satakabel aansluiten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA (kijk eens naar de kabels).

,ik kan wel het verschil zien tussen sata hd en Ide hd. Me pa heeft dat kabel ook in zijn pc zitten. Maar dat werkt toch niet heb ik al geprobeerd. Misschien als een verloop stukje koop van sata naar idle aansluiting op de moederbord. Er is nog 1 idle aansluiting vrij.
 
Nou.. De pc geprobeerd met 1 had te installeren ,na een dag of 2 begon de pc weer vrolijk vast te lopen ,
Ik weet het niet meer. Iemand nog tips?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan