Windows Defender uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Hoe kan ik Windows Defender inschakelen. Ik klik op nu inschakelen maar er komt vervolgens een melding dat er geen nieuwe definities zijn.

Wat doe ik fout????

klik je niet gewoon op updaten? Geef eens een screenshot met daarop de knop waar je op klikt.

Bij Deze Hangt Er Printscreen Als Bijlage Bij.

Bijlagen

• DEFENDER.gif
    DEFENDER.gif
    77,6 KB · Weergaven: 701
Vreemd: deze foutmelding zegt dat het de schuld is van Defender dat hij geen updates voor het programma kan vinden :eek:.

Kijk eens of het updaten van windows iets uithaalt. Vink voordat je gaat zoeken bij instellingen de optie "Microsoft update gebruiken" aan.

Laatst bewerkt:
w

Windows heeft een update ondergaan. Ik zie daar ook iets staan van de defender maar er kan nog steeds niet ingeschakeld worden.

Hopelijk heeft u nog andere tips.

Doe het volgende

1. Open Windows Defender. Daartoe klikt u op Start. Wijs Programma's aan en klik op Windows Defender.
2. Controleer op nieuwe definities. Ga hiervoor als volgt te werk:
a. Klik op Start, wijs Programma's aan en klik op Windows Defender.
b. Klik op de pijl voor Help-opties naast het pictogram Help van Windows Defender en klik op Check for Updates.

De ballonmelding in het systeemvak geeft aan dat Windows Defender bezig is met het controleren op definitie-updates.
c. Als Windows Defender een probleem meldt bij het bijwerken van definities, raadpleegt u de sectie 'Meer informatie' en volgt u de richtlijnen voor het oplossen van problemen met Windows Update.

Natuurlijk vind ik het ook fijn even te weten wat het probleem is ;).

Waar kan ik de help vinden over windows defender.

Zie bijlage

Bijlagen

• DEFENDER2.gif
    DEFENDER2.gif
    22,4 KB · Weergaven: 278
Helaas hier krijg ik de volgende foutmelding.

Zie bijlage

Bijlagen

• DEFENDER3.gif
    DEFENDER3.gif
    10,4 KB · Weergaven: 351
Vergeten te vragen: Heb je een virusscanner en zo ja welke?

w

Ik gebruik sinds kort AVG. Ik heb deze computer nu zo'n maand of 5. Er zat eerst een probeer versie bij van Bullquard.

Er zat eerst een probeer versie bij van Bullquard.

Bullguard heeft tijdens de installatie ervoor gezorgd dat defender niet meer werkt (Dit moet wel, anders werkt de software niet). Om dit recht te zetten kun je kijken of Bullguard wel volledig is verwijderd van de computer.

Kijk eens bij configuratiescherm en dan "Een programma verwijderen".

Helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen.

Op de één of andere manier kan ik niet dowloaden van windows. Terwijl updates het wel gewoon doen.

Dit probleem begint steeds vreemder en vreemder te worden :confused:.

Sinds Defender ingebouw is in Vista is het niet mogelijk deze te herinstalleren. Bij een download van de Microsoft website zou je de foutmelding krijgen dat je Defender niet nodig hebt omdat het al geinstalleerd zou zijn.

Ik heb overal gezocht op het internet en iemand had een oplossing gevonden toen hij belde naar dit telefoonnummer: 020-5001500. Hier kun je terecht voor al je problemen bij Microsoft.
Hier kun je meer informatie vinden over dit telefoonnummer (rechter kant).

Het telefoonnummer is gratis. Ik kan niet veel anders voor je doen dus hopelijk helpt dit.

Met het onderstaande kan je het probleem verhelpen.in Vista
het probleem is dus dat defender uit staat en als je hem wil inschakelen dan geeft die aan dat er geen updates zijn en blijft vervolgens uit.
ook wordt je virus programma niet herkend als beveiliging.

Heb je hier geen verstand van om met de command prompt te werken, is niet erg maar roep dan de hulp in van iemand die het wel weet.

Right-click Command Prompt and Run as Administrator. Type the following
command:

winmgmt /verifyrepository

If the system returns "WMI repository is not consistent", run this command:

winmgmt /salvagerepository

The first time you run this it will fail. (It will issue stop commands to
the services causing it to fail. It might take a couple minutes for the
services to shut down). Run the command again. You actually may have to
run it 3 times before it finally runs and completes on its own.

Reboot your system.

in mijn beste vertaling :

Klik met je rechtermuis op de command promt en start deze als administrator
Typ het volgende:

winmgmt /verifyrepository

als je een foutmelding krijgt typ je

winmgmt /salvagerepository

De eerste keer krijg je ook een foutmelding en het duurt even voordat je een melding krijgt.
je moet dan de opdracht nog ene keer doen.
meestal moet je de opracht 3 x uitvoerne voordat het volledig uitgevoerd wordt en ook lukt

Hierna je pc herstarten en defender werkt weer alsmede je virus programma wordt weer herkend.

S6

:o

Nou wil ik niet bij de hand gaan doen, maar deze post is al een aantal maanden oud.

De TS, oftewel degeen met het probleem, heeft waarschijnlijk al lang een oplossing gevonden.

Wees niet geschokt, zulke fouten maken we allemaal wel eens ;).

Windows defender

Helaas was mijn probleem nog niet opgelost.

Maar ik had de moed opgegeven.

Dus ik ga toch binnenkort nu deze tekst eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan