windows defender uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

hakkotjo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
2
Beste,

iedere keer als ik mijn computer opstart krijg ik problemen met windows defender:

- soms start windows defender op, maar schakelt zichzelf later uit. Ik schakel het dan altijd handmatig weer in.
- soms start windows defender niet op en moet ik het zelf inschakelen. Na inschakelen blijft defender meestal gewoon actief, echter het komt ook voor dat deze weer uitschakelt en wederom ingeschakeld moet worden.

Bij inschakelen krijg ik altijd het bericht dat windows defender is uitgeschakeld, maar nooit wordt vermeld door welke error.


Bij opties van defender staat gewoon aangevinkt dat defender gebruikt moet worden. Ook bij msconfig staat bij windows defender gewoon aangegeven dat het opgestart moet worden. Ook zijn service is actief.
Ik heb al gezien dat bij veel mensen updaten van defender helpt; dit werkt bij mij ook allemaal normaal. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Ik dacht eerst defender simpelweg even te verwijderen en te herinstalleren, maar dit is onmogelijk op Vista. :shocked:


Weet iemand wat mijn probleem is en hoe ik dit kan verhelpen?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Deinstalleren is NOOIT onmogelijk, desnoods als er ECHT geen andere oplossing is (of je geen zin hebt om moeilijk te doen) gooi je gewoon de hele installatiemap van windows defender weg.

Het is in 9 van de 10 gevallen met windows defender, windows firewall, enz dat als deze uit zichzelf uitschakelen er een infectie in het systeem zit.

Persoonlijk zou IK zeggen maak even een hijackthis log en post deze hier in dit topic, maar helaas zijn er nieuwe regels op het forum en moet ik je HIER naartoe doorverwijzen.

Laat even weten wat het resultaat is, suc6 :thumb:
 
Bedankt voor de reactie.

Ik heb beide programmas geinstalleerd en een volledige scan laten maken. Beiden vermelden dat er geen infecties zijn aangetroffen.

Ik heb ondertussen windows defender gewoon uitgeschakeld en Ad-Aware anti-spyware geinstalleerd. Hiermee ondervind ik geen problemen.

Raad u me aan om defender (met map en al) te verwijderen en te herinstalleren of is de anti-spyware software van Ad-Aware ook voldoende?
 
Als beide scan zoals je al zegt inderdaad GEEN infecties hebben aangetroffen is het in orde.
Voor de zekerheid kan je nog een hijackthis log maken (hierin staan alle lopende processen van de PC).

Ad-aware is zoals u zegt voldoende, ik heb windows defender zelf een tijdje gebruikt, maar kwam erachter dat deze absoluut NIET voldeed.

Zelf raad ik liever AVG Free 9.0 aan, deze bevat niet alleen anti-spyware software, maar ook een webshield, deze beschermt tegen realtime bedreigingen (voordat ze kunnen infecteren) en maakt uiteraard ook gebruik van de gewone antivirus.

Ik hoor het wel.

Suc6
 
Windows defender kan je zeker uitschakelen, gelukkig maar.

Windows Defender --> tools --> Opties --> Daar heb je een mogelijkheid om het in- uit te schakelen.

succes!

Defender MOET zeker NIET gebruikt worden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan