windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik gebruik windows vista en ik heb op mijn comp de virus scanner van kaspersky 2011 geinstalleerd.
Nu is mijn vraag kan ik win def dan uitschakelen ?
e de waele

Ik zou Windows Defender er gewoon bij houden, als extra beveiliging.
Volgens mij staan ze elkaar niet in de weg, duss... houden :)

IK stel deze vraag omdat ik denk dat het te maken heeft met het lange opstarten van vista
Mijn harde schijf blijft maar door ratelen elke keer als ik opstart.
e de waele

Probeer anders even de Windows toets + R in te drukken, daarna "msconfig" (zonder quotes) intypen en op enter drukken, dan naar het tabblad "opstarten" gaan en de dingen die je niet nodig hebt uitvinken.

IK weet het niet hij is steeds bezig aan het lezen of schrijven dat gaat de hele dag door.
Ik heb al een heleboel serveces op de hand gezet maar dat helpt niet ook heb ik indexeren uitgeschakeld alles zonder resutaat.
De laptop een hele nacht aan laten staan smorgens nog bezig met lezen en schrijven
wat kan dit toch zijn??
e de waele

dat heet je hardeschijf, waar teveel troep op staat. :)

edit: ik denk dat een nieuwe windows instalatie het probleem voledig op moet lossen.

wat zijn je computer specs?

een laptop verouwerd namelijk en wil daarna gewoon niet meer goed werken.
ik zeg niet dat dit gelijk de oplossing is maar eerst maar is even zien wat je specs zijn en je laptop type...

Laatst bewerkt:
Mijn laptop is een acer aspire 7720g
windows vista home premium ,service pack 2 intel core t7300 2gh
2 gb ddr2
Ik heb al heel veel troep verwijderd wat ik echt niet meer nodig heb.
Die services op de hand zetten gaat dat helpen ?? voor op te starten
e de waele

Veel services zijn nodig voor het functioneren van Windows. Zet je deze op handmatig dan heb je kans dat je laptop niet meer opstart of bijvoorbeeld geen netwerkverbinding meer heeft.

Als de laptop veel aan het lezen/schrijven is dan heeft dat meestal twee oorzaken.

Het interne geheugen is te klein, hierdoor gaat Windows constant geheugen wat een tijdje niet gebruikt is, wegschrijven naar de swapfile op de hardeschijf. Zodra dit geheugen weer nodig is, moet het eerst weer van de hardeschijf naar het intern geheugen geladen worden. Ik gebruik zelf Windows 7 dus ik weet niet of de optie ook in Vista zit (dacht van wel) Als je met rechts op een leeg stukje van de taakbalk klikt, kun je kiezen voor taakbeheer. Op het tabblad prestaties heb je de knop Broncontrole. Daar kun je zien wat er allemaal gebeurd op de PC. In het tabblad Schijf kun je zien welke programma's veel met de schijf bezig zijn.

De tweede veel voorkomende oorzaak is spyware/malware. Virusscanners en Windows Defender houden lang niet alles tegen. Probeer eens een volledige scan met Malwarebytes en Superantispyware.

ok dat ga ik eens doen.
Maar naar wat moet ik nu precies kijen bij lezen of bij schrijven of alle bij
Als ik nu kijk (mijn laptop staat 4 uur aan dan zie ik bij
schrijven:C:/ pagefile.sys Cwisselbestand) 248.225 byt/min
lezen : alles 0
zegt dat jullie iets ??
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan