Windows denkt dat het scherm groter is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhorie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een AOC L19W981, maar windows denkt dat het een AOC L22W981 is. Dus windows denkt dat het scherm 22 inch is, maar hij is maar 19 inch. Dus ik zie de windows taakbalk niet en ook een rechter gedeelte van mijn scherm. Wie weet hoe ik dat kan aanpassen?

Jhorie.

Waarschijnlijk heeft je scherm een [auto] knop. Houd die eens ingedrukt...

Is er niet. Er is alleen een knop voor aan uit. volume harder zachter. menu knop en input knop.
In het menu heb ik van alles geprobeerd ook automatisch en handmatig. Werkt allemaal niet.

Wat als je je instellingen helemaal terugschroeft. Laten we zeggen 800 x 600 en minimale kleurdiepte (16 bits of lager)en htz. Wat gebeurt er dan, past t?

Maar wat het rare is, is dat bij apparaten staat dat de type van de monitor L22W981 is. Maar de type is L19W981.

Ok, ik had hetzelfde probleem met een dvi, vandaar mn vraag.

Kijk eens in dat keuzemenu of er een optie "Autofit" is of iets dat er op lijkt.

Kijk eens of je in apparaatbeheer dat scherm ziet staan en verwijder deze dan.
PC opnieuw starten daarna eventueel de driver van het juiste type installeren.

Ik denk dat je moet e-mailen:

Falls Sie beim Herunterladen oder Installieren unser Treiber auf irgendeine Schwierigkeit stoßen, sehen Sie bei den FAQ´s nach oder schicken Sie uns eine E-Mail an support@aoc-europe.com.

Ik heb wel de ftp-site gevonden, maar het probleem dat je ze moet uitleggen is dat er geen overeenkomst is tussen de naam van het model & het aangeboden driver-pakket op de ftp-site:

ftp://ftp.aoc-europe.com/Drivers/LCD-monitors/

Ander iets wat je kan proberen, is in Apparaatbeheer de driver updaten & dan kiezen om de driver zelf te kiezen uit een lijst, & dan in die lijst kijken of er de 19" versie bij staat, anders Compatibele hardware uitvinken & dan nog eens kijken.

Ik heb eerst een driver van 19 inch geïnstalleerd. Daarna eentje van 17 inch en dat werkte allebei niet.:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Klinkt alsof de verkeerde firmware in de monitor is geinstalleerd. Mee terug naar de winkel!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan